Sandlådan 27.0/Ålandspannkaka prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av jnsson, 4 dec 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Har noll problem med den på iPhone X. Tycker inte den på Essential Phone är lika "snygg" dock.

2. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Stör inte mig heller ett dugg på varken X eller Essential

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Stör inte det minsta.

4. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Jag rycker iphone 5 fortfarande är snygg även om det är ”old design” :)

5. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Tror det kommer ta lååång tid innan Sverige kommer dit Norge är idag @Leo83@Leo83 - tyvärr.

6. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Precis. Så länge all hatpropaganda existerar trampar vi bara bakåt.

7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jepp Sverige ligger verkligen efter i mentalitet.

8. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Last edited: 14 dec 2017
  9. Droid55

Droid55 Guest

Han är stilig. :)

Tycker inte det är fult. Tänket inte ens på den. Jag tycker snarare om informationen runt flärpen. Annars hade ju det tagit mer utrymme.

;)

Det tycker jag också. iPhone SE (som är en kopia av 5/5s) är ju utan tvekan fin och en unik storlek idag.

Syftar du på att de ska börja ta tag i drogproblemen ur vårdsynpunkt istället för kriminalisera? Det här har vi sagt länge. Givetvis ska de som langar straffas för det (kanske inget ovanligt sätt att finansiera sitt eget missbruk på), men man ska ju få vårdhjälp oavsett. Speciellt om du bara tar och inte ens langar.

10. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    @blackstar@blackstar jasså den var inget och ändå eller?

11. Droid55

Droid55 Guest

Jag var nära på beställa deras retro skin men bestämde mig för dbrand istället pga. allas goda omdömen. Dessutom är de sjukt roliga på Twitter och ger ordentliga svar via mail (med glimten i ögat, för jag ställer ibland fräcka frågor).

Jag vill också bli en robot och jobba med dem. [emoji23] De verkar så sköna. :D

12. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ja precis. Är inte direkt insatt och har inte hört mycket debatt om det här. Men det känns ju inte rätt att nån med drogproblem ska få fängelse det lär ju inte göra saken bättre. Vård är rätt väg och avlastar polisen som kan fokusera på de stora langarna istället. Det är oerhört många ute i Sverige som är "kriminella" idag. Fler än vad de flesta tror antagligen.

13. Arju

Arju Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Jag har tidigare beställt från båda. DBrand har bättre kvalité på sina skins. Slickwrap har några unika skins som jag har gillat på äldra mobiler som jag har haft. Deras attityd har blivit sämre och sämre så nu kommer jag nog boycotta slickwraps skins och bara köpa DBrand eller annat.

14. Droid55

Droid55 Guest

Nej, jag tycker inte det är mycket debatt om det här heller. Bara något vi har snackat om här hemma. På TV verkar det mer vara snack om att sätta dit langare, man kan ju hoppas att de menar de stora langarna som kanske inte ens missbrukar själva.

15. Droid55

Droid55 Guest

Ja, de har ju några unika skins. Som jag skrev var jag ganska intresserad av deras retro skin till iPhone men jag har också hört att dbrand har bättre kvalité på sina. Det verkar som att färre leveranser hamnar hos tullen från dbrand så det fick helt enkelt bli dbrand. Dessutom roligt företag, och då är jag ingen som direkt brukar tänka på hur företagen är faktiskt. Så länge de sköter sig bara.

16. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Väldigt tyst om det. Just därför kan jag inte se det hända här i Sverige på väldigt lång tid. Sverige har en väldig stenåldersmentalitet när det gäller de som brukar droger lättsammare. Som exempel så känner jag lukten av marijuana relativt ofta vid skolan bredvid mitt jobb. Ungdomarna röker alltså på på skoltid till och med. Det är inget jag rekommenderar dock och har aldrig gjort själv och skulle aldrig vilja eller på arbetstid till exempel. Men det är så vanligt idag att man stöter på lukten överallt när man är ute och går. Folk bryr sig inte det och det smygs knappt längre med det för att det är så pass samhällsacceperat som det ändå är. Att det då är något man kan åka i fängelse för känns bara galet. Om något blir väl risken större att stöta på värre droger då istället för möjlighet till vård om man nu behöver det.

17. Droid55

Droid55 Guest

Nu förespråkar jag inte droger men jag tror inte det hjälper någon att kriminalisera de som missbrukar. Det är som att kriminalisera de som missbrukar alkohol. Sen är det ju skillnad på droger och droger, det finns lättare och tyngre droger (och alkohol tillhör inte de lätta även om det är lagligt). Som du säger kan lättare droger också vara en inkörsport till tyngre droger. Hur vanligt eller ovanligt det är i skolor vet jag inte. Jag har aldrig tagit droger eller befunnit mig i dessa kretsar så för mig är det helt okänt även om jag förstår att det existerar. Jag skulle bli fly förbannad om jag kom på min egen unge, det är en sak som är säker. Inte för att det är olagligt, jag blir lika förbannad om jag kom på min unge att röka.

18. Droid55

Droid55 Guest

@dannejanne@dannejanne Påminner lite om prostitution och folk som inte begriper varför det inte är olagligt att sälja men att köpa...

19. Droid55

Droid55 Guest

Vem hade trott att trådlösa hörlurar skulle kännas så befriande. Bästa köpet på länge ju. @maccis@maccis :D

20. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Förespråkar inte jag heller men folk får göra som de själv vill. Självklart ska eller bör inte alla göra det. Jag gör bara det jag kan. Pratar öppet om det för att motarbeta den gamla synen och jag finner ingen anledning att smyga med det. Har dessutom berättat för mina föräldrar men de ryckte mest på näsan.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.