Sandlådan 27.0/Ålandspannkaka prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av jnsson, 4 dec 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Cuáles son las vacas más perezosas? Vacaciones!

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

Det var därför jag valde bort Axon 7 en gång i tiden till fördel för Mate 8

Hon låter mig leka med henne so I put it down as a win for me.

[emoji25]

3. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

Jajaja

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Fair enough.

5. Droid55

Droid55 Guest

Haha, ja. Jag vet vad det jag brukar köpa kostar liksom vilka butiker som är billiga och ej. Det kan gälla både ordinarie priser som kampanjer (kampanj hos en butik kan vara ordinarie pris hos en annan).

Vi brukar skämta här hemma att vi kunde varit med i TV-programmet "Extreme Couponing" om vi hade bott i USA. Riktigt så som det fungerar i programmet fungerar det inte i Sverige. Annars hade pappa och jag aldrig betalat för vår mat. [emoji23]

Här jagar vi mer kampanjer, utgående datum, utförsäljning och så är vi medlem överallt för samla poäng. Vi handlar främst på ICA Maxi för de ger mest tillbaka, har bäst utbud och lägsta ordinarie priser. Vi får ofta en kupongcheck där, procentrabatter och ibland gåvor (pappa fick en tårta på sin födelsedag en gång).

Kom ihåg en gång när jag gick i gymnasiet och var på ett café med en kompis. Hon frågade mig om jag skulle ha något och när jag såg priset på en chokladboll, utbrast jag "Du får 6 stycken för samma pris på Netto.". [emoji23][emoji23][emoji23] Tog bara kaffe. [emoji14]

Pappas "fel" som gör att jag är så sjukt jävla prismedveten. När jag spontanköper något så är det ändå inte spontant, jag är liksom fullt medveten om vad jag betalar.

6. Droid55

Droid55 Guest

Min pappa verkar ha upptäckt GIFs eller något för han skickar en i varje mail. Just nu på söta hundar för illustrera Balto. [emoji23]

7. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 687
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Här har vi tur som inte behöver ID kontroll i shop express även när man köper snus eller öl :) På Coop är det så iaf.
    Det går inte jämföra Malmö med lilla lugna och civiliserade Skara :P

8. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Inget fel med det. Tyckte bara det var roligt för som sagt det låter precis som min goda vän. Han gör precis likadant. Jag är nog precis tvärtom faktiskt.
    Äldre människor är söta när de upptäcker nya funktioner i teknik!

9. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Låter så lustigt att skicka mail [emoji23]

10. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 962
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Intenzo, Forza och självklart skånerost mellan de två paketen för att "bryta smakerna" Deras Dark Temptation är med rätt okej att ta emellan de första två som är väldigt smakrika. Blue Java om man vill ha mer syra i smaken som en mellanrost ger. Hm ser att jag nästan rekommenderar hela deras utbud :-*

Viktigast är att ta något som är mindre rostat mellan de mörkare för att uppskatta smakerna på nytt. Även Arvid Nordqvists Franskrost är en dold juvel om man har mjölk i kaffet ;-)

11. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 179
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Ni bara lämnar rätt antal kycklingar och/eller sockertoppar i kassa och går?

12. Droid55

Droid55 Guest

Vi är faktiskt ganska snabba och smidiga i kassan. Enligt mig. Oftast självscannar vi så vi har full koll på att allt stämmer innan vi ens kommer till kassan (självbetjäning) och ska betala. Visst händer det att kuponger inte fungerar så man får tillkalla personal men det är allt. Vi står nästan aldrig i vanliga kassan - om vi inte ska köpa mer än man får och vi delar upp oss. [emoji23]

När något blir fel har vi oftast kommit ut ur kassan och då får man istället ta en kölapp till receptionen. Varje fel ger pengar på ICA Maxi så pappa och jag är skitglada varje gång vi hittar ett fel. [emoji23] Givetvis går vi till receptionen även i andra butiker för att rätta till fel även om man inte belönas. Pappa ska alltid tala om för dem att på ICA Maxi, där får man minsann betalt när butiken felar. [emoji23]

Det roliga är när pappa och jag står och tjafsar i butiken. Nyligen tjafsade vi om KRAV-ägg/frigående höns utomhus vs. frigående höns inomhus. Tydligen var vi så pass högljudda att en kille gick förbi och grinade. Ibland kan vi fråga varandra något och så kommer random människor fram och säger svaret (inte butiksarbetare utan kunder). Åh, alla blickar vi har fått när vi handlar. Alla ler dock stort. [emoji28]

Det verkar skilja lite på butiker men där vi handlar mest (igen, ICA Maxi) händer det ganska sällan faktiskt.

13. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 687
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Exakt! Vi handlar inte med pengar här, vi byter varor med varandra istället! Oftast olika boskapsdjur osv :)

14. Psicosis

Psicosis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Hm. Ska se om jag kan hitta Forza imorgon. Hoppas inte jag tycker det är för smakrikt bara. Ärligt talat var det något med Skånerost som inte föll mig i smaken. Det upplevdes markant syrligare än Mellbergs och eftersmaken var ingen höjdare heller. Men vem vet, kanske smakar bättre nu när man druckit något tyngre ett tag.

15. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 179
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Misstänkte det [emoji14]

16. Droid55

Droid55 Guest

Det låter som en god vän i vår smak. Prismedveten. [emoji16]

Haha ja, jag vet inte ens hur han har upptäckt det. Han skickar så gulliga GIFs (eller roliga) så jag klagar inte. Förr använde han inte smileys men nu slänger han in en smiley här och där. På Viber bokstavligt talat spammar han mig med smileys och stickers...

Han brukar skriva på Viber men ibland använder han mailen när han inte kommer åt Viber. Han är i Danmark nu. :)

17. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Facebook messenger?

18. Droid96

Droid96 Guest

FF hos Rebecka!!

Honda gillar detta.
  19. Droid55

Droid55 Guest

Han använder inte Facebook. Han har ett konto men använder det inte. Fick be honom skriva på sin "vägg" att han inte är aktiv där eftersom folk skrev till honom men han svarar inte.

20. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 962
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Skånerost är framtaget för att passa vattnet vi har i Skåne så det är inte så konstigt om det kan smaka lite off. Kör alltid skånerost hos föräldrarna som bor i Skåne. Men Forza eller Intenzo skulle jag helt klart rekommendera :-)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.