Sandlådan 29.0/Ölkorv prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Finskpinne, 10 jun 2018.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. 4official

4official Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Jag har funderat starkt på att börja kolla på den igen, hann bara se till säsong 2. Blir det bättre?

2. Droid55

Droid55 Guest

Det brukar mest bli gamla goda serier de få gånger jag slår på TV under dagtid, på kvällen någon film. Oftast har man ju sett det som visas men ibland blir man överraskad. Kan vara en äldre film som man på något sätt har missat se men som var bra. Sånt är kul! Annars ser jag Alien-filmerna varje gång det går på TV trots att jag har sett de filmerna många, många gånger. Jag tröttnar aldrig på dem!

Stationär dator och en bra datorstol låter klart bättre. Själv har jag inte ens en datorstol längre, så därför vill jag lägga mig i sängen och mysa. Tyvärr blir det inte så mys när nacken och ryggen gnäller. Det brukar hjälpa att ligga på sidan men jag tycker inte jag ser lika bra då. Det är ju viktigast trots allt, vad gör lite ont. Haha.

Du kanske trodde att jag var yngre för att jag skriver mycket om pappa. [emoji28]

Edit: Jag kollar ju främst på naturfilmer, debattprogram och Kunskapskanalen utöver ovannämnda (på traditionell TV). Debattprogram kollar jag på lite motvilligt beroende på ämne (politik) men naturfilmer älskar jag!

Last edited by a moderator: 30 jun 2018
  3. Droid55

Droid55 Guest

Säsong 1 och 2 var ju bra, om jag minns rätt. Du såg inget om Allie i säsong 2? Jag tror det var i säsong 3-4 (dåligt minne nu för jag fick vänta ett tag på säsong 5). Jag gillade inte Allie-historian men fortsatte titta ändå. Nu tycker jag att det är spännande igen.

Har du sett Falling Skies? Den var ju jättebra i början men de sista två säsongerna eller något var inte bra. Jag är en person som nästan alltid måste slutföra saker jag har påbörjat. Undantag för Walking Dead, slutade titta efter tigern dök upp...

Jag såg fan alla säsonger av 2,5 män också. Ja, alltså även efter att Charlie försvann och blev ersatt av Walden. Haha.

4. 4official

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Wow det första stycket beskriver min tv upplevelse på pricken håller verkligen med dig om allt där, kan vara väldigt kul att bli överraskad med en film/serie som man har sett innan. Man får en "Feel good" känsla av det hela och då brukar det vara mer än okej att kolla på tv igen!

Haha usch kan förstå den känslan, jag använde mig av bärbara en period och då var det svårt att hitta en bekväm ställning sen blev det lite jobbigt när det blev varmt om magen av datorns fläkt, det var tufft att ligga i soffan på rygga och kolla :O Äsch man får väl be nån att massera än så lär man kunna leva med det!

Hmm kan nog stämma nu när jag tänker på det om din pappa. Fast mer än så är det också:)

Finns inget bättre en discovery channel/planet earth just sayin... :D

5. 4official

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Hmm minns inte riktigt, det jag kommer ihåg var grupperna hade en fejd och att clarke/lexa(om minnet inte sviker) blev intresserade av varandra. Jag har för mig att det var säsong 2 haha. Ska nog fortsätta på den då om du säger att den är bra!

Nej man har velat kollat på den är det värt att börja? Tror vi flesta lider av det att vi måste avsluta det vi har påbörjat, stämmer in på oss som kollar på serier haha. JUSTE The walking dead måste jag forsätta på, så många serier så lite tid...

2 1/2 men och vänner är såna serier man kan kolla om hur många gånger som helst, bästa!

6. Droid55

Droid55 Guest

Jag minns inte när jag hade en stationär dator sist. Det var i varje fall en stationär dator med tjock-skärm. Haha. Så länge sedan var det. Sen blev det en bärbar följt av en till bärbar.

Jag sålde nyligen min MacBook Pro och lånar just nu min pappas budget-laptop, tills jag har bestämt mig för vad nästa dator bli. Jag har övervägt en stationär dator men jag gillar att jag kan ta den med mig även om det sker ytterst sällan (nästan aldrig). Börjar man att studera kan en bärbar vara smidigt också och inte en fet speldator som jag har tänkt mig. Skolorna har säkert datorer man kan låna också, så man kanske kan ha en stationär hemma? Äh, jag vet inte.

Jag vet inte om jag har fått det om bakfoten, men är det inte mycket fordon på Discovery? Kanske bara tror det eftersom pappa tittar på sådant. Jag gillar Animal Planet men den kanalen har vi inte längre. Så nu blir det mest Kunskapskanalen, allt är inte intressant men en hel del är.

7. Droid55

Droid55 Guest

Säger att den är bra? Jag tycker den blev sämre efter säsong 2. Jag har för mig att säsong 2 är säsongen med människorna som lever under jorden (i en bunker)? Jasper hittar sin flickvän där osv. Säsong 3 handlar väl om Allie som fortsätter in i säsong 4, men säsong 4 blir ändå lite roligare eftersom det händer lite annat också.

Jag tycker Falling Skies är värd att se, även om de sista säsongerna inte lever upp till de första. Det är tyvärr väldigt vanligt. Om inte serien är sådär 2 säsonger lång.

Undantaget är väl Vänner som höll hög standard från början till slut. 2,5 män var väl rolig också men jag hade lite svårt för att köpa Alan-Walden relationen. Så onaturlig, Alan-Charlie var ju fullt logisk. Snylta på sin bror, yes. Snylta på en kompis/främmande människa (utan sexuella motiv) - nej!

8. 4official

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Ja det praktiskta är ju att man kan ta med sig bärbara, bra till studier om man pluggar. Fast jag måste medge att ha en station dator(om man tillbringar mycket tid hemma) så är det en självklarhet att man ska ha det istället. Har just nu en redigering/speldator och jag gör nästan allt på den. Känslan är så mycket bättre än bärbara, mycket kan också bero på att man har en datastol då haha :):) å andra sidan har man en bärbar också så där har man turen att variera lite.

Stämmer mycket bra, brukar sändas allt möjligt. Mycket vetenskapliga grejer också.

9. Droid55

Droid55 Guest

Bra stol + sitt/stå bord. Jag har värsta klumpiga industribordet som är höj- och sänkbart. Tänker göra mig av med det för det passar inte i ett normalt hem. Däremot skulle jag aldrig vilja ha ett vanligt bord igen, så skönt att kunna ställa sig upp om man sitter en längre tid vid datorn. En laptop försämrar dock ergonomin avsevärt. Det går inte att förneka, såvida man inte kopplar externt tangentbord och mus/pekplatta.

Ja, jag får kanske överväga en stationär dator igen. Hade man varit gjord av pengar hade jag ju köpt båda delarna. Kanske börjar med en ordentlig stationär och om jag måste ha en bärbar för studier så köper jag en billig. Jag tror å andra sidan att skolorna erbjuder datorer på plats. Det beror väl lite på vad man studerar också kan jag tänka mig.

10. 4official

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Oj förlåt syftade på att du menar att den blir bättre efter storyn med allie. Ja säsong 2 handlar om bunkern minns jag, mer än så orkade jag inte kolla på. Blir struligt när man börjar kolla på andra serier som fångar upp ens intresse mer.

Äsch har ändå sett det mesta på netflix så det skadar inte att börja med den serien också hehe.

Förstår vad du menar, tycker det är tufft när man har kollat på serien så länge med Charlie med i den och blivit van med deras relation. Väldigt svårt att slå det.

11. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Så då har man varit hemma ett tag, sonen fick gips inte för att han hade någon fraktur utan bara som stöd och mot ont i och med han kanske hade en stark stukning.

12. Droid55

Droid55 Guest

Jag förstår. Jag följde flera serier samtidigt ett tag (Awkward, Teen Wolf, The 100, Orphan Black, Walking Dead, The Fall, Devious Maids) vilket gjorde allt lite rörigt. Awkward är avslutat. Teen Wolf slutade jag att se för att den blev så dålig. Orphan Black var bra och spännande men jag har glömt att påbörja den igen efter uppehållet. The Walking Dead slutade jag att se som sagt. The Fall är slut, det kommer kanske en ny säsong men nu är ju ***** död. Devious Maids förnyades aldrig, trist, gillade den verkligen.

Det var inte det att jag var van med Charlie. Jag gillade inte Ashton Kutcher som skådespelare förr men han gjorde faktiskt en bra insats som Walden. Problemet var mer den minst sagt konstiga relationen mellan honom och Alan. Varför i hela fridens namn skulle han låtit Alan bo och snylta på honom? Var är logiken? Charlie förstod man ju. De var ju bröder.

13. 4official

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Ja stationär all the way! Tänk också på att få chansen att bygga den och verkligen känna att den är din, vuxenlego är verkligen kul. Surt att det ska vara dyrt men bygger du den själv så sparar man faktiskt några tusenlappar! Dom flesta billiga datorer som finns ute idag brukar klara av det mesta(så till studierna borde det inte vara nåt problem) man kanske kan ha råd att ha 2 stycken. Vet inte riktigt hur det funkar om skolor ger ut, om dom gör det så är det perfa!

14. Droid55

Droid55 Guest

Jag har inget intresse av att montera ihop datorer. Inet erbjuder ibland gratis montering, så jag skulle väl passa på att köpa vid ett sådant tillfälle då. Det roliga med att välja komponenter själv är att man får vad man behöver och inte något standardutförande.

15. 4official

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla

Haha du är verkligen en serietittare du! Tycker att det är så kul(nästan att man har det som en hobby) ;) slutar oftast med att man slutar kollar på sina serier, känner att man inte har lika mycket tålamod som förur. Vet inte riktigt vad det kan bero på. Jag kollar på Lucifer och dom hade ställt in den men fick nyheterna att netflix tog över serien så vi får se om den blir bättre!

Aha förstår vad du menar. Ja skrivarna kunde verkligen ha gjort ett bättre jobb där tycker jag. Tyckte faktiskt om Walden och inte alls missnöjd med honom!

16. 4official

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Synd, oftast så har man tanken av att det är för svårt att montera vilket inte direkt hjälper till med intresset. Jag har monterat ihop 3 datorer och det blir roligare för varje gång, jag kan lätt hjälpa dig. Eller någon här i communityn:) Låter iaf som en bra plan, hoppas det dyker upp nåt bra för dig.

17. Droid55

Droid55 Guest

Jag har mina ups and downs. Ibland glor jag på massor av serier och sen knappt något som nu. Kollar bara på The 100. Jag kan ju påbörja Black Orphan igen. Har ju knappast för många serier jag följer nu. [emoji1]

Nej, Ashton Kutcher var bra som Walden. Jag vet inte varför jag höll sån aggression emot honom tidigare. Nu tycker jag att han är en bra skådis. Jag tror jag störde mig på honom tidigare för att jag hatar romantiska komedier och han har ju gjort en del sådana i sitt förflutna...

18. Droid55

Droid55 Guest

Jag har aldrig monterat ihop en dator och jag vill inte riskera att ha sönder något (eller att något inte är kompatibelt) samtidigt som man har lagt ut en del pengar. Å andra sidan har Inet kommit med sin datorbyggare som i varje fall underlättar kompabilietsproblemet.

19. 4official

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Det där känner man igen, antingen kollar man på många eller så tar det stopp. Serier går sådär i periodvis :D

Romantiska komedier är han känd för och blev alldles för många såna, så kan förstå att du kände så. Är iallafall glad att han fick den här rollen och fick bevisa att han kunde vara grym på annat!

20. Droid55

Droid55 Guest

Jag är så försiktig av mig att jag ibland inte vågar trycka in saker ordentligt... Som när jag hade köpt en väggadapter, jag trodde att jag hade köpt fel modell. Det visade sig att jag bara inte hade vågat trycka in den ordentligt. [emoji28]

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.