Sandlådan 31.0/Black Sabbath prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av 220volt, 25 jul 2019.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 450

MINA ENHETER

Strategisk sjuk, trodde inte din pappa hade det inom sig

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 450

MINA ENHETER

Bekanta på vilket sätt?

3. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 240
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    En del avlägsen släkt, och min sambos bror har flyttat dit och gift sig med en amerikanska.

4. Droid55

Droid55 Guest

Haha, skulle inte tro det. Han är sjuk på riktigt. Hade han inte velat gå så hade jag inte tvingat honom. Pappas enda problem är att han alltid tror att han "tränger sig på" trots att jag hela tiden säger att vi är bjudna. Av någon anledning tror han att jag är välkommen men inte han. Visst är det jag som har kontakten, men jag skulle aldrig dra med honom om jag uppfattade att han inte var välkommen. Skulle dock aldrig fira jul med en släkting som inte välkomnar pappa, då kan de fara och flyga.

5. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    5 intervjuer och 4 möjligheter... känns så grovt overkill att behöva säga nej till 3 potentiella vägskäl i mitt liv...

6. RKXYZ

RKXYZ Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    534
    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    EMUI 12 / Android 10
    Han kommer ej fällas, eftersom Senaten har mest Republikaner. Och dom vill ha Trump kvar.

7. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 724
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
  8. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Så var min farsa med. Men tror han använde det som en ursäkt för att han inte gillade att vara med folk. Men det kanske är lite hönan och ägget.

När vi var bjudna till en släktgrej körde han oss alltid och åkte sedan hem (max 10 min med bil men typ 40min att gå och 30 med buss), han följde med en gång men inte så många gånger mer. Skyllde alltid på att han inte ville tränga sig på och att han inte var släkt med dem, morsans sida av släkten, de var skilda och familjen som vi var hos var också jag och syrran stödfamilj eller vad det nu hette

9. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 240
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Jag tror det är verktyget för att installera uppgraderade komponenter. :P

10. Kingson

Kingson Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    799
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Haha

11. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    Det där med onda katter är bara en myt :D. Våra är iaf kelsjuka små mesar. Men ok, lite despotiska är de väl.

Tack, det är jobbigt förstås men hon är ju inte ensam om det. Bra om man inte hymlar med sånt tycker jag. När jag sa det på jobbet så kom det plötsligt från alla håll att dom hade ungar med problem av liknande eller likvärdig karaktär, och det var som att dom var otroligt lättade att äntligen kunna säga nåt om det istället för att mörka. men innan jag sa nåt om vår unge så höll alla bara masken och visade bara upp "facebook-fasaden".

Tack, ja så mycket vett har hon faktiskt haft att hon har talat om att hon behöver hjälp - så det är vi tacksamma för iaf. Mycket har det väl bara utretts hit och dit och inte gjort nån särskild nytta, men till sist i samband med en lite större kris (i korthet firade vi hennes 14-årsdag inne på BUP-akuten och jag fick bo med henne därinne en vecka :ehm:) så fick hon medicin och sen dess känns det som att det är någorlunda under kontroll för det mesta iaf.

Hoppas du själv mår bättre idag

Exakt :).

Satt uppe till midnatt igår för att bli klar i förväg till en deadline som är på måndag så jag kunde ta mitt synnerligen välbehövda jullov från idag och ända till 7/1, eftersom det fan blir min bleka död efter den här hösten om jag inte får det. Har gått hela veckan och bara haft det malande i huvudet "måste... orka... till fredag..." Vi skickade in skiten i förmiddags och två timmar senare kom det meddelande om betydande ändringar i underlaget och ändrad inlämningstid till 3/1 :cry:.

12. Droid55

Droid55 Guest

Jag och pappa är ganska lika. Vi har inga stora sociala behov, vilket också gör att vi är ensamma. Trots det har vi inga problem med att vara sociala ibland, med människor vars sällskap vi faktiskt uppskattar. Tvärtom kan vi vara så sociala att vi pratar varandra i mun.

Vi ska fira jul med min syssling som är precis som vi, så det kommer inte att vara många alls. Bara hon och hennes dotter, make och mamma (som är min kusin). Egentligen skulle en faster också har varit där men hon drog sig ur (till pappas besvikelse).

När jag var yngre drog pappa med mig på större släktfester (min andra faster har sex barn, så det blev mycket folk med gästerna). Kände mig alltid obekväm och tillslut kom en dag då jag vägrade att gå, sen tog det slut. Jag har fått förklarat senare för min faster att vi inte ogillade henne eller så, men att det blev för mycket för mig och att pappa inte ville gå ensam. Nu har hon och jag umgåtts sedan min student.

Sen klickar man inte med alla, men min syssling och jag har alltid klickat. När vi ses, oavsett hur länge sedan det har varit, så känns det som igår. Helt naturligt.

13. Droid55

Droid55 Guest

Det är bra. Vissa saknar den förmågan. Jag har alltid varit öppen med pappa, men han är likt jag, en person som alltid försöker reda sig själv. När man har problem så försöker man uthärda (ignorera det) och hålla det för sig själv. Ibland kanske det funkar, men en dag brister det eller så lever man med diverse hjärnspöken. Fyller 30 nästa år och det är först i år som jag har sökt hjälp, trots att jag borde ha gjort det för väldigt länge sedan... Men det heter ju bättre sent än aldrig.

14. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

@220volt@220volt Eller vem det var med koll på förstärkare. Finns det förstärkare som är barnsäkra? Vår unge tycker det är skitkul att trycka på knapparna på recievern - inte gör något händer men knapparna låter ju. Det är handla störande, hade varit nice att låta han trycka men inget ska hända.

15. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 724
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Hm det vet jag faktiskt inte, har inte sett någon sådan funktion på min Onkyo iaf.

Du får ställa den högt upp så att igen inte når [emoji4]

16. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Bortsett från att det är irriterande om man använder den är det ganska kul att se han och vår låga tv-bänk verkar perfekt för han ska lära sig gå. Så lite svårt, får köra chromecasten mer (pga avsaknad av fjärr till recievern har vi bara tvboxen inkopplad i den och chromecasten in i TVn).

Kanske ska köpa en ny receiver och gömma den nya och låta han leka med den gamla :-D

Edit Satan vad jag skriver fel.

17. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 431
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Happ, PostNord har skrivit min brorsas namn på AVI:n jag fått, fastän det står på paketet mitt namn, så nu måste jag ringa till kundtjänsten... Du har plats 162 i kön...

18. Droid96

Droid96 Guest

Retur-AVI? ;-)

19. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 431
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Haha, hade faktiskt velat det. Det är ett skal till Pixel 3a XL, som jag inte längre har. Kanske @keyser@keyser vill ha det? :P PM:a i så fall :)

20. Droid96

Droid96 Guest

Jag VISSTE det. ;)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.