Jag hade en sån period för ett par år sen men min räddning var ju plugget... men märker att det tar typ 7 år mellan "kriserna" inom yrke kontra kännedomen av att vara fullföljd... svårt o förklara vad jag menar.
Sen efter min första skillsmässa så blev mycket uppochner ett bra tag.
Men jag kan verkligen slå ett slag för psykolog och den hjälp man kan få via den vägen. Det hjälper otroligt mycket, speciellt om du får en riktigt duktig person. Men det är egentligen du som bestämmer HUR mycket det kommer hjälpa dig, för går man in med tanken att detta inte kommer hjälpa mig så kommer det inte göra det heller...
Jag tror tyvärr att det liggger lite i den svenska manliga kulturen att inte uttrycka när man inte mår bra och man stänger in det istället för att ta hjälp. Men det är oftast då dom här tuffa väggarna kommer rasande mot en och ålderskriserna hopar sig.
inom latinsk kultur så finns inte de här med att gå in i väggen på det sättet som det gör här. För det automatiska svaret när någon frågar dig hur du mår är inte "Jo det är bra!" om det inte absolut är bra. För annars börjar man jämra sig om typ allt

eller om något har hänt familjen och så... eller om man är ledsen för något... det är ok! det är accepterat på ett annat sätt...
Med en svensk arbetskamat jag hade så tog det typ 4 år innan jag fick reda på att han hade familj etc...
Men som du berättar det så tror jag inte ditt huvudsakliga problem ligger i jobbet eller så. Låter mer som någon typ av depression eller begynnelse på utbrändhet och det hänger inte ihop med att du jobbar mycket eller lite... det kan vara kemisk imbalans som skapar det med.
Så du borde kolla upp det o ta inte bara en doktor som skriver ut antideppresiva utan ta ett djupdyk så du inte hamnar i medicin ekorrhjulet istället.
Bara mina tankar...

Click to expand...