Underbart att höra det där faktiskt.
Jag har slutat ett par gånger också, som längst var en vecka när jag var riktigt sjuk. Förra året höll jag mig i tre dagar

..
Sen när jag försökt sluta har jag alltid känt
"
Varför ska jag sluta? Är jag motiverad? - Nej.
Vill jag sluta röka? - Nej."
Den senaste tiden, sen början av december ungefär. Så började jag känna att jag inte ville röka, det är onödigt. När jag då också började på folkhögskolan så var/är hälften rökare och hälften ickerökare. Så vissa raster så bestämde jag mig för att inte följa med ut och röka, och jag kände mig inte ens röksugen. Dagarna gick och jag börjar känna mer och mer för att jag verkligen ville sluta, jag får inget utav det. Bara en tom plånbok och pengarna sugs till skit som jag kan ha roligare för. Mina planer är nu att pengarna jag sparar på att inte röka, ska gå till en ny laptop (det behövs verkligen haha).
Spela kommer jag göra, mängder! Allt från Battlefield 3, Uncharted, och allt annat jag kan snubbla över, Starcraft 2 stjäler upp många timmar utan att man tänker på det också. Sen har vi folkhögskolan som drar igång på måndag igen. Fokusera på studierna, lägga tid på det. Har även planer på att körkortet ska fixas. Har hur mycket planer som helst. För jag har bestämt mig, 2012 ska vara -mitt- år. Jag ska göra det jag vill, och jag ska fixa till allt som jag strulat med.
Ciggen = känns inte lockande. Det är mest vanorna som ställer till det.
Efter maten = Gå och rök.
Innan sovdags = Gå och rök.
Till bussen = Rök .. osv osv
Men jag ska klara mig. Har även lyckats övertala en i min klass att inte röka heller, så tillsammans kan vi kämpa i skolan.
Click to expand...