Nu vet jag ju iofs hur gammal du är men jag är 29 år och har också tröttnat stort på de flesta spel.
Det sjukaste är nog iofs jag för några dagar sedan köpte The Secret World. Jag köpte det i tron att det inte kostade per månad (vilket inte var tanken ifrån början under beta-testingen) men upptäckte när jag installerade det och registrerade ett konto att det visst kostade i månaden. ~120:- som ett vanligt MMO som WOW t.ex.
Det första som hände var att jag fick tokångest men tänkte ändå att, vaffan, första månaden är gratis och ifall jag har medelballt i en månad för 500:- är det ett jävligt billigt nöje!
Två andra kompisar köpte det ungefär samtidigt och efter att vi lirat i ett par dagar nu så älskar jag spelet. Helt plötsligt förstår jag hur ballt det kan vara med ett MMO.
Men det är inte för att det är ett MMO. Det är för att det utspelar sig i vår värld. Eller inte som vår värld ser ut men i våra städer och på vår planet. Karaktärerna är bland annat, som jag är, Illuminati och storyn som finns i spelet är helt jävla galet bra. Bra röstskådespelare, bra system för att "levla" (finns inga levels på samma sätt som i andra spel utan detta går mer ut på att levla vapen och skills). Miljöer och annat är också helt episka. Grafiken är inte den bästa på marknaden men helheten gör att man är 110% nöjd med spelet.
Om man skall lira ett MMO men inte vill lira ett vanligt MMO som innehåller konstanterna monster, vatten, skog, berg och overkliga saker (vilket typ alla gör i olika grafikmotorer) är Secret World ett fantastiskt spel.
Jag kommer nog, kanske dessvärre, lägga en jävla massa timmar framför datorskärmen nu när jag köpte det. I'm hooked.
EDIT: Just det ja. Dina videos. Har sett alla sådana som finns att se. Det blir alla dokumentärer som handlar om fysik, rymd, kvantumfysik och allt därtill. Man kanske blir sådan när man blir gubbigare

Click to expand...