Sandlådan 6.0/Fruktsallad - Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dockland, 9 feb 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Svartsjuka på vad? Att folk slarvar bort sina mobiler? Knappast.

Vad har det med diskussionen ifråga att göra? Lite oförskämt sagt av dig, om man skall vara petig.

Bli medlem eller för att visa innehållet!

Last edited: 19 feb 2012
  2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Vilka var fördomarna?
    På att någon får en ny telefon stup i kvarten och alltid den senaste modellen. För minns jag inte helt fel har ni väldigt ofta klagat över vilka modeller ni får och de modellerna ni har fått, eller köpt, är inte direkt de senaste. Och att ni sitter och kastar dynga på någon som får nya modeller osar om svartsjuka.
    Men svara gärna på min fråga.

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

För det första är det slutsatsen av en empirisk studie över vad ni två (du och din bror) brukar posta här i tråden. Då det var lite OT tog jag det i en spoiler.

Snälla lilla du, du var med i diskussionen kring parenting fail. Och snälla lilla du, vad får dig att tro att det bara skulle vara riktat mot dig? Det var en generell uppmaning till flera.

4. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Varför tror du man är avundsjuk? Vi säger såhär:

Barn 1 har fått en mobil av sina föräldrar. Modell och pris är irrelevant.
    Barn 1 tappar bort mobilen.
    Förälder 1 och 2 köper ny mobil till Barn 1.
    Barn 1 tappar bort denna också.
    Förälder 1 och 2 köper ny mobil till Barn 1

Ser du vart jag vill komma? Det ÄR bristande uppfostring om barnet slarvar bort sin mobil första gången, för tydligen så värdesätter inte Barn 1 sin mobil så mycket att han ser till att inte slarva bort den. Än en gång, en mobil är ingen leksak, oavsett om man har en miljon kronor eller en vanlig ingångslön.

Visst fan är det parenting fail om ungen ständigt får en ny mobil för att den förra slarvades bort. Jag tog Leonards exempel där.

5. qviz

qviz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Söndags deppig?

6. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Zooklubba har inget vettigt att tillföra denna diskussion, så han kör med personliga påhopp istället. Det fungerar dock inte.

"Bröderna" (jag och Facemeat) verkar vara hans favoritmål för urslängning av allmänt dumma kommentarer.

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag har redan tagit upp det som du ältar igen och exempel som du bevisligen inte läser. Om det är någons "fel" så är det ungens fel då denna tappar saker. Inte uppfostringen och därmed inte föräldrarnas fel.

Haha, du är verkligen i en klass för dig själv.
    Du svarar inte på frågor som man ställer till dig, frågor jag ställt ett flertal gånger, du läser inte det man skriver, du ältar istället samma sak om och om igen. Klassiskt dålig diskussionssteknik. Helt utan koppling till omvärlden.
    Jag har redan sagt varför ni skulle vara bortskämda, jag har också berättat om en sak som kallas otur och försäkringar och lite exempel. Men ack nej, det går inte att läsa utan det är fortfarande fel i uppfostringen.

Att skrika och hålla för öronen i en diskussion är inte ett bra sätt att "föra en diskussion".

Då måste jag säga att era föräldrar också gjorde fel.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=905972#post905972
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=909021#post909021
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=910086#post910086
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=909337#post909337

Och nej, jag ser det inte som era föräldrars fel. En väldigt stor del av ansvaret ligger hos er själva, inte bara era föräldrar.

8. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Hade ungen uppfostrats rätt, d.v.s. lärt sig saker värde istället för att behandla en mobil som vad fan som helst, så hade det inte hänt.

Du är i särklass den mest udda människa jag mött. Först var du en fattig student och gnällde på allt och alla. Folk som fick saker var bortskämda och föräldrarna skulle skärpa sig. Nu har du ett jobb, och då tar du plötsligt en helt annan ton. Nu är allt plötsligt barnens fel och absolut inte föräldrarna som köper hinkvis med prylar till sina barn.

Såna ungar lär sig aldrig sakers riktiga värde, och behandlar då sakerna därefter. D.v.s. försvinner den så trollas en ny fram.

Det är ju precis det du gör!

Min far har en normal inställning till Apple, så från där kommer det inte. Angående post nummer två så hjälpte jag bara tontmobil med hans bild-länk. Sen så behöver du inte prata i plural; jag har en förälder. Angående länk tre så beror det på att jag studerar och skulle inte ha så mycket tid till jobb. Länk fyra var som en Déjá vu-upplevelse och jag försökte vara lite rolig.

9. qviz

qviz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Okay, nu börjar det seriöst börja bli löjligt.

10. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Alltså, du har ju fanimig vaknat på fel sida av sängen. Bara för du är sur så behöver du inte ta ut det på oss.

Och jag är inte svartsjuk/avundsjuk på att en snorunge får en telefon och sedan slarvar bort den.

-=Mobilized=-

11. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Ligger på golvet och rullar runt och skrattar....

Skaffa egna barn, innan ni börjar prata uppfostran, för medan ni har oskulden kvar, vet ni inte ett smack om att ha barn, fostra barn, älska barn.

All arguments are invalid.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

12. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

DreamHawk always has the final word.

13. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

För det första, är det här den femte frågan kring vilka fördomar. Så att du inte skulle ignorera vad andra skriver är bara skitsnack. Och din totala oförmåga att föra en diskussion är en utav anledningarna till varför jag numera ska ignorera dig igen.

Men det absolut värsta är att du har förmågan att sätta ord i min mun, ord jag aldrig yttrat eller ens syftat att jag skulle ha. Det är ofattbart att du håller på så som du gör.

Du ser inte som om det är du som gnäller på allt och alla? Jag har aldrig sagt att personen inte är bortskämd. Det jag har sagt är att det inte är "parenting fail" och att ni uppenbarligen är avundsjuka. Det är föräldrarnas ensak vad de köper till sina egna ungar, de är ungarnas ansvar att behandla sina egna saker med vett och etikett.
    Men antagligen läser du inte det här heller, i så fall tycker jag bara synd om dig.

Jag orkar inte med det här igen, så jag kör en liten recap. Tid att jobba har du allt. Jag har tid att jobba och studera heltid och lite annat vid sidan om. Så att det inte finns tid att jobba är bara löjligt, sluta spela tvspel/datorspel/whatever och ta dig tid och jobba om du vill ha saker. Det gäller för väldigt många. Och komma här med att SDR ger dålig lön är bara struntsnack, jag har jobbat för 25 kr/h när jag var yngre (var 15 om jag minns rätt) och har jobbat för ännu sämre lön när jag sålde tidningar.

Tillägg: Det finns extremt många fler länkar än de jag länkade till. Jag orkade bara inte gå igenom alla utan tog ett axplock.

DreamHawkDreamHawk; Wörd.

14. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det är ömsesidigt.

---

Till er som kör Ubuntu via Wubi, drar det ner själva prestandan på Ubuntu något?

15. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

16. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Fast, det är ju svårt för ungen att förstå att h*n ska hantera sin mobil med vett och etikett, för när h*n slarvar bort sin nya fina mobil så får h*n bara en ny.

17. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Om man behöver göra en "clean reinstall" av Windows 7 men saknar skiva, kan man då ladda ner en .iso-fil av samma typ men använda den äkta nyckeln som står på datorn?

18. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    535
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Tror det, men kan inte lova något.
    Partionera annars bara om datorns hårddisk

19. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Du har en köpedator, den har säkert inbyggd återställningsmeny

Sent from my Nexus S using Tapatalk

20. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Tror ni jag kommer bli nöjd med Fedora 16 med KDE? Alltså, jag har googlat i tre jäkla timmar nu angående vilken Linux-dist man ska ha och om det skall vara med GNOME3 eller KDE4, och KDE verkar vara mer för mig, men sen kommer man till frågan:

Vilken KDE-distro ska man ha? Finns ju femtioelva miljoner. Funderar starkt på Fedora 16. Kanske kubuntu?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.