Jävla kväll man hade igår. Skulle äntligen bli av med touchwiz och allt helvete det innebär på min Note 2.
Har redan rootat sedan tidigare så skulle "bara" installera en recovery och lägga över en ny rom på minneskortet så skulle allt vara frid och fröjd.
Trodde jag ja!
Följde vad rom-skaparen sa och wipe:ade fabrik och system.
Sen kommer jag på att TWRP inte kunde läsa av mitt minneskort
Där sitter jag med en telefon som saknar ROM och mitt minneskort verkar stendött. Får lite panik, börjar googla på som fan om problemet, inga vettiga svar finns till hjälps.
Kommer på att jag har en rom på datorn som jag kan flasha med odin, slänger i den och telefonen bootar fortfarande inte upp (nu börjar jag verkligen få panik.)
Tankar en ny rom (4.1.2) och märker då att denna är 900MB, filen jag flashade i Odin var visst vara Chainfire's rootpaket
Stoppa in nya romen, gjorde om allt från början som man ska (la rom på interna minnet) och klockan 3 på morgonen så är allt frid och fröjd.
Klockan 9 på morgonen blir jag dessutom inringd till jobbet för att fylla i åt en kollega som var sjuk.
Mitt minneskort var fortfarande dött fram tills lunchtid idag också. Jävla konstigt...när det väl vaknade till liv så förgyllde mediaserver min dag genom att dränera mitt batteri

oh Samsung, why I buy you?
Click to expand...