Sandlådan 6.0/Fruktsallad - Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dockland, 9 feb 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Japp. Har dock något som kallas service läge på dörren där jag bor så om hantverkarna har någon speciell nyckel vilket jag inte vet vilka som har så kan dem komma in om man sätter låset i rätt läge. Antar att dem som sköter huset har en sådan nyckel.

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

UPS ringde inte trots att de inte kom in i lägenheten pga porttelefon. Ringer de senare på kvällen och ger de nummer att ringa och bruksanvisning hur man använder porttelefonen. Tjejen i luren säger att den körs ut imorgon (läs tisdag). På tisdagen hörs inget av och jag kollar statusen och det visar sig att någon 10 min efter jag ringt och paketet fått uppdaterad status har ändrat statusen igen. Den nya statusen löd att paketet stannar i lagret, suck.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

3. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Irriterande. UPS har fungerat bra för mig tidigare samt dem har min portkod så dem borde kunna komma in. Dock segt att behöva sitta och vänta.

4. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Skön start på dagen.. Vakna 6, århundradets huvudverk och sedan spy i 3h för att somna om tills nu. Hurra för migrän!

5. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Usch då. Krya på dig!

Tapatalked

6. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Snopet för de som sitter och fortfarande har gratisappen. (Jag har kvar den av ren princip nu) :P

Där står uttryckligen
    "Inom kort kommer Quizkampen att släppas också till Android.
    När appen är släppt kommer du få en pushnotis till denna appen. Då är det bara att uppdatera appen helt gratis och du kan börja quizza!
    Tills vidare kan Du tävla på topplistan över frågeskrivare! Tryck på knappen nedan för att börja skriva frågor till spelet"

Skitsak och småpengar, visst, men jag väntar fortfarande för rätt ska vara rätt... ;)

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Har ingen port kod men så svårt är det inte att använda porttelefonen eller ringa. Intressant, skickade paketet till en väns hemadress i Skövde. Den är tydligen lämnad vid front desk och signerad av någon annan än min vän. Det handlar om ett hyreshus så de har ingen reception. Får se vad som har hänt.

8. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Låter ju lite märkligt. Kanske någon granne som signerat. Fortfarande har ingen UPS kommit :(. Hoppas det kommer snart så man kan göra något annat idag än sitta framför TVn och vänta. Tur man inte har några föreläsningar eller annat i skolan idag.

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Krisen är löst. Polaren hade bett UPS att lämna paketet på macken när han hade ringt.

10. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Smått irriterad på ups just nu
    Finns portkod på paketet som jag bekräftade i morse. Får se hur dem löser detta.

11. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

<iframe width="853" height="480" src="http://www.youtube.com/embed/8ejSJiGN4A8?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Någon som testat? Open beta om 6h, verkar vara så bra som Diablo3 skulle varit. Finns även pvp osv.

Last edited: 23 jan 2013
  12. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    988
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Verkar som att de inte har telefon. :)

"Jag frågar då snällt om den som kör budbilen inte skulle kunna ringa innan han/hon kommer för att leverera paketet och får då till svar att dem inte har en mobiltelefon!"

"Av en händelse så släppte en kollega in budet som skällde ut mig, varpå jag återigen hänvisade till mina instruktioner som stod tryckta på etiketten. Återigen svarade han bara med "Jag har ingen telefon"."

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1177250-dalig-service-och-bemotande-fran-ups/

13. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag är väl medveten om detta men en sak jag inte förstår. Av mina kanske 4 av 5 senaste paket så har de aldrig haft telefon. Men alla kollegor och vänner som får paket ringer de alltid. Vissa blir uppringda där de säger att jag är påväg, vill du att jag ska leverera det någon annanstans? Liksom vad i hela friden.

Det sistnämnda hände en gång, han sade att han kan vara vid centralen om 10 minuter, jag skyndar mig dit som en blådåre och kommer dit efter 11 minuter. Visar sig att snubben är 20+ minuter bort och jag fick spendera 30-40 minuter i stan för att hämta min GNexus (dec 2012, så det sög).

14. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

jag kan inte starta black ops 2 zombies av någon konstig anledning...Det händer _INGENTING_ när jag försöker starta...och när jag försöker starta om steam så klagar steam på att jag måste stänga av zombies först :O någon som har stött på liknande problem?

15. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Har du försökt avsluta processen via aktivitetshanteraren? :P

Skickat från min Xperia S

16. Nickr

Nickr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Konstigt eller inte?

Ok, gjorde mitt tredje försök att återställa mitt Hotmail-konto. Jag skrev in alla info om mitt konto jag kom ihåg och fick nu svar i princip direkt om att mitt konto hade blivit verifierat.... Jag blev dock misstänksam när de inledde mailet med ''Right on!''....

Här här mailet....

Right on! The information you submitted for [email protected] has been verified.

Click this link to reset your password:
    xxxxxxxxxxxxxxxx

If you didn't make this request, click this link to cancel:
    xxxxxxxxxx

After you reset your password, we highly recommend that you update your security information to help keep your account more secure. Adding a phone number, an alternate email address, or a trusted PC will help you get back into your account if you ever lose access to it in the future.

Go to https://account.live.com/proofs/manage to sign into your account and manage your security information.

Thanks,
    The Microsoft account team

Nu till frågan - Legit eller fake?

17. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Kolla headers i mailet, läs hela mailet i original och se var länkar går. Inte säkert det är samma href. Men en snabb googling på right on och lite av annan text verkar det kunna vara legit. http://answers.microsoft.com/en-us/...7e?msgId=7eac21d7-8edc-4301-b1e1-25a5166daa68

Får swedroid som träff 2 för övrigt, jäklar SEO och många besökare här. Kan vara för jag är inloggad på Google givetvis.

18. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/jqMoW_5Hfss" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
    SJUUUUUUUUUUUUUUKT.
    Ville dela med mig av videon, som på 360p tog en smärre evighet att ladda.

19. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Har nu äntligen fått mitt paket :D

20. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

ja självklart ;p