Sandlådan 8.0/Hallongrotta – Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av DreamHawk, 9 sept 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Fucking radiotjänst.

Nu är en mobiltelefon = TV-mottagare.
    Dator med internet = TV-mottagare.
    Surfplatta = TV-MOTTAGARE

Helt sjukt.

Direkt ifrån hemsidan. Några guldkorn på staffavgiftsargument:
    * Att hur man använder sin dator inte har betydelse för avgiftsskyldigheten.
    * Att avsaknaden av viss programvara/mjukvara inte har betydelse för avgiftsskyldigheten
    * I juridisk mening är även s.k. smarta mobiltelefoner, som har möjlighet att ta emot tv-utsändningar via internet avgiftspliktiga.
    * Du kanske inte tittar på tv? Du ska ändå betala.
    * Avgiften är lika för alla. Det finns alltså ingen student- eller pensionärsrabatt.

Jag skall starta en tidning och skicka en räkning till alla som har brevlådor. Skit samma ifall de läser blaskan jag skickar ut. BETALA SKALL DE!

Edit, sådana horungar de är.
    Definition
    2 § En TV-mottagare är en sådan teknisk utrustning som är avsedd att ta emot utsändning eller vidaresändning av TV- program, även om utrustningen också kan användas för annat ändamål. Lag (2006:798)

Min dator är garanterat INTE avsedd för att ta emot TV-program. Speciellt inte då min dator utan internetuppkoppling enligt deras definition INTE är avsedd för det. Det är alltså internetuppkopplingen som ställer till det så drar jag ut mitt nätverkskort borde det gå. Svinig lag.

Last edited: 17 dec 2013
  2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 204

MINA ENHETER

Jag begärde ut domarna, helt sjuk jävla läsning. Men det är ju några tappra själar som ska överklaga och det var ju någon som fick rätt? Att han hade en gammal dator som inte har (kan ha) internetuppkoppling eller om det var flash.

3. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det är helt sjukt. Hon jag snackade med var riktigt skön och jag var absolut inte otrevlig mot henne så vi kunde prata lite runt det. Hon ville dock inte svara på vad hon tyckte men man hörde lång väg att hon tyckte det var lika jävla rubbat som mig och då var hon säkerligen runt 50 år.

Helt sjukt.

90:- i månaden om man har tur att dela kostnaden med någon. 180:- per månad annars. För att ha en smartphone. SÅ - SATANS - FITTIGT!

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 204

MINA ENHETER

Nu har jag ingen statistik, men det kan ju inte vara så många kvar som enligt lag inte ska betala. Då förstår jag inte varför de inte tar det via skatten istället och slippa betala arvode (som när jag läste arbetsbeskrivning innehöll provision) till bland annat kontrollanterna. Smacka det över ett bräde bara.

5. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

För att inte vår gamla statliga TV inte skall bli politiskt beroende.

Hör du hur jävla dumt?

För er andra som inte förstår är svensk media något så förbannat röd. Undersökningar har gjorts som bekräftar det man egentligen inte behöver ha bevis till.

Skjut mig...

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

6. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Radiotjänst är ett jävla pack.

Sent from my HTC One using Tapatalk

7. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    När ni köper en tv, mobil eller något med tv mottagare och radiotjänst ringer er. Säg att ni sålt grejerna på blocket för att butiken inte godkände öppet köp. Uppge falskt namn och kontantkorts nr på köparen. :)

Om de är rövare mot oss. Då är vi det tillbaka:)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

8. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Skit i att betala bara. Jag la massa energi på att debattera osv om detta förr. Men la ner det. Markerar mitt missnöje med att inte betala helt enkelt. Det är bara att blåneka.

Skulle dom knacka på så får dom inte komma in hos dig och du kan bara säga att du inte äger någon utrustning.

Att det ska vara politiskt obundet är totalt skitsnack då dom som sitter i styrelsen för Radiotjänst utses av sittande regering. Så har det alltid varit. Hur kan det vara oberoende?

Jävla gestapo verksamhet är vad Radiotjänst är och det är sjukt att det får pågå år 2013. Sorgligt med att EU inte reagerar mer om hur Radiotjänst bedriver sin verksamhet.

Som sagt, skit i att betala. Om alla som är missnöjda skulle göra det så skulle dom inte få in dom pengarna dom behöver. Bättre markering kan man inte göra då vi uppenbarligen inte får folkomrösta i denna frågan. Varför skulle vi få göra det i en s k demokrati år 2013........

9. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 546
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hur skulle ni ställa er om följande hände er:
    1. Ingen faktura kommer i november, för december. Informationen från kundtjänst är att inga dubbla avgifter kommer att komma.

2. Fakturan som kommer nu i december har dubbla avgifter, för december och januari.

3. Enligt avtalen ska alla fasta avgifter faktureras i förhand.

4. Enligt kundtjänst har de rätt att efterfakturera avgifter i upp till tre år. När jag ifrågasätter var informationen finns (a) avslutas chatten (b) hänvisas jag till att maila in mina frågor

-Anser ni att jag ska betala eller fortsätta hävda att jag inte ska behöva betala för denna faktura? Till detta hör att jag inte heller kommer att använda tjänsten nu i december då jag dels är borta större delen av månaden samt har en annan, bättre, tjänst från en annan leverantör.

Skickat från min iPhone 5s.

10. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Om ingen faktura kommer är jag beredd på att den kommer senare. Du har ju signat ett juridiskt bindande avtal med en bindningstid som du måste betala. Det du kan göra är att berätta för dem att du inte har råd att betala dubbelt så kanske de kan smeta ut den betalningen alt skjuta upp den. Du kan ju be dem om den tjänsten för att de missade nov. Men köparen är alltid betalnings ansvarig. Kom det ingen faktura i nov då bör du ha lagt undan det beloppet som buffert till nästa månad alt hört av dig till dem. Man kan inte räkna med att man får en månad gratis för att de missat skicka ut en faktura.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

11. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Och det betyder? :cool:

12. tekken

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

Det finns flera sidor att se det ifrån.

180:- i månaden är billigt (beroende på vilken inkomst man har såklart) för TV, och även se det i efterhand, radio, och även nyheter på nätet.

Men fruktansvärt onödig summa om man bara har en smartphone, jag nyttjar i princip aldrig public service förutom radion i min telefon då jag älskar P3 när jag jobbar.

Min egna åsikt är att public service ska gå igenom skatten. Fan så mycket smidigare. Alla ska betala den, inte beroende på om man har en telefon eller annat. Dra in på typ försvarets ekonomi eller något.

13. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Finns det nått spel som är typ som guitarhero? På android alltså

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

14. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Men nu när hon förstod att jag hade en dator med internetuppkoppling måste jag väl först meddela att jag sålt datorn?

Annars blir det väl påminnelser och annat på avin?

15. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 546
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det har inget med pengar att göra, det är inget problem. Det handlar mer om att de har sagt att de i november sa att det inte skulle komma en faktura med dubbla avgifter. Det är här jag blir småsur. Självklart förstår jag också att jag behöver betala för tjänsten jag har, men om man får informationen från flera KTJ-medarbetare att man inte kommer att få dubbla avgifter - anser jag inte heller att man ska få det.

Jag pratade med kundtjänsten flera gånger i november kring detta och alla hävdade samma sak, att ingen faktura skulle skapas i november och att inga dubbla avgifter skulle betalas i december eller senare.

16. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1574401

Du kan modifiera din ROM med xposed framework. Det är en app du installerar på telefonen och i den kan du ladda ner modifieringar, såsom halo notifications. Fungerar superbra :D

Är det något sånt här du menar?
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wordsmobile.musichero

17. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Motorvärmaren är trasig av någon JÄVLA anledning, slutade bara fungera en morgon.
    Har ju fungerat så förbannat bra hittills? Är så less min bil..

18. Exicutor

Exicutor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    Någon som vet varför HTC One Google Edition är förhållandevis dyr? Tycker telefonen verkar jätteläcker, men jag anser att den är lite för dyr för att vara så många månader som den faktiskt är... Varför läggs den inte i prisklassen som den "vanliga" HTC One gör? Alltså för tillfället runt 4200 kronor. :)

19. tekken

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Grymt!! Tack = )

skulle tryckt tack men den verkar ha försvunnit, fan vad jag missar grejer på swedroid nu då!

bara borta i offtopic såg jag nu : P töntigt

20. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

En olycka kommer sällan ensam :-\

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.