Detta var ju lite oväntat!
Kom ett e-mail, eller ett PM via Youtube rättare sagt, ifrån nån Monica ifrån London som jobbade på nåt "Pioneer Productions". Hon hade sett mitt klipp på Youtube ifrån stormen Simone i höstas och höll på med en dokumentär om stormen i hela Europa och ville då använda min film någonstans i den.
Det lät ju lite märkligt men en googling på "
Pioneer productions" såg rätt lovande ut. Bland annat med
"Pioneer Productions has become one of the most successful independent production companies in the United Kingdom." uppbackat med diverse priser.
Hon skickade kontrakt och blaha så nu får vi se om mitt lilla klipp dyker upp i en dokumentär! Vet namnet på den men tror icke att det är publikt än. Risken känns visserligen överhängande att vi i Sverige aldrig får ta del av den här iom upphovsrätt osv.
Jag blev så jävla paff att det inte var bluff bara. Väntar nästan fortfarande på "Herro, please give me you bank account numbers and passwordz pl0x cause you will receive alot of money for this wünderbar clip!" men enligt kontraktet är det jävligt tydligt att jag absolut inte kommer få ersättning för det.
Click to expand...