Sandlådan 8.0/Hallongrotta – Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av DreamHawk, 9 sept 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Du vet att jag håller med i om PK-Sverige och hela det mörka moln som ligger över landet.

Men detta har ju verkligen ingenting alls att göra med att vara PK. Precis tvärtom. PK-agendan är ju precis sådan att man tänker snävt och trångsynt och inte ser saker på olika sätt.

Last edited: 9 feb 2014
  2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Klart det KAN vara så att han absolut ska plocka ner spelet då han mår psykiskt dåligt, men JAG tror som så att det är ett PR-trick för att få fler downloads och mer pengar. :)

Jag skulle kanske också må dåligt av sådan rusande popularitet, men let's face it. Jag storgråter hellre i en Lamborghini än en gammal risig Opel. ;)

3. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Håller helt med. Varför inte bara sälja skiten om det är så jävla jobbigt? Har snubben autism eller liknande så har han säkert folk som kan göra det åt honom. Känns helt klart som ett renodlat PR-trick.

Sent from my LG G2 using Tapatalk

4. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Jag tycker vi alla slutar spela det jävla skitspelet hur som haver...

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Du har ingen aning om varför han tar ner det men i det du kan få fram, utan att känna honom, handlar det om att han har ett för stort tryck på sig. Jag verkar inte ensam om att tycka så heller.

Vet man inte vad man snackar om skall man behandla faktan med respekt. That's it. Det är inte "hur man får tänka" det är allmänt vett och medmänsklighet!

Edit, och om det är politisk korrekthet att respektera det som ligger som fakta och inte spekulera i hur en person är girig eller ej är jag mer än gärna i framkant av "PK-Sverige"! Är motsatsen att bete sig som du m.fl. vill jag inte ha något med det att göra. Det är skrämmande hur lite respekt det visas mot människor över nätet och hur snabbt ni dömer folk utan att ha en aning om vad ni egentligen pratar om. Det är respektlöst om något. Ett gammalt uttryck men vaffan väx upp killar.

6. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Buhu.

Sent from my HTC One using Tapatalk

7. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Som vanligt briljerar du i ditt tankesätt och utstrålar intelligens via ditt sätt att uttrycka dig ;)

8. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ja fan, men min IQ är högre än skonumret iaf så det är ett plus :)

9. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det kanske hänger ihop med ditt sätt att se på medmänniskor. Att du jämför din intelligens med skostorlekar alltså. :teeth:

10. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

om du tror det så :teeth:

Jag har bara svårt för att se HUR killen kan må så dåligt. Varje dag tjänar han det Joe Six Pack tjänar på ett helt års arbete om inte mer.

Jag skulle som sagt hellre gråta i en Lamborghini än en gammal Opel..

11. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Allvarligt talat. Tror du att bara för att man tjänar bra med pengar så är allt go och gla' kexchokla'?

Att lycka och välmående ligger i vilken bil man har på uppfarten?

12. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Wut, jag sa inte ens det. Sa inte ens att man är lycklig bara för man har en snabb bil. Vrid inte mina ord Echoes, läs istället det jag verkligen skrev.

Edit: förstår du verkligen inte utrycket "jag gråter hellre i blabla än i en blabla"?

Jag är hellre miserabel och rik än "lycklig" och utan pengar.

Men det är jag.

13. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag menar med att ifall du inte sitter i hans situation har du ingen som helst möjlighet att förstå honom.

Du verkar tänka pengar = lycka. Du kommer säkert också, i framtiden, inse hur fel det är och att det är galet många faktorer som totalt slår ut just pengar. Forskning pekar på att man "maxar" lyckan genom pengar på 43k i månaden. Över det är bara onödigt när man snackar korrelation mellan ekonomi och lycka. Vidare glädjer det du köper, oavsett pris, bara i ett par dagar. Undantag finns säkert men lyckoruset du har när du går hem med en ny telefon håller inte i. Du måste hitta andra rus för att känna lyckan.

Att vidare direkt, antagligen på grund av att han tjänade pengar, skratta åt en människa som skriver att han "inte klarar pressen" är inget annat än vidrigt. Ifall du lever i ett land där rikedom inte är såpass jämt fördelat som i Sverige medför en lön på 320k i månaden ganska mycket debakel i form av tiggerier och liknande problem.

Det handlar, som EchoesEchoes; säger, inte om huruvida vi har rätt eller inte. Han kan göra det som en PR-kupp. Han kan även göra det för att han förlorade ett vad med en kompis eller för att Nintendo stämmer honom. Bäst vi vet kan han ha en pistol mot huvudet och bli tvingad till det. Allt det är spekulationer och ingenting en vettig person, i mina ögon, bör lägga ner någon vidare energi vid.

Faktan vi har är att han inte klarar pressen. Respektera det och börja skratta åt honom när faktan ändras är det jag menar. Det är vad som i mina ögon är att vara en bra människa. Att utgå ifrån motsatsen och att tro det värsta om någon? Inte bra människa.

Edit, det kommer till att pengar inte upplöser olycka / ger dig automatisk lycka. Det är hur du hanterar det, hur din omgivning hanterar det och hur du ställer dig till det som gör dig antingen lycklig eller olycklig. Att du inte förstår HUR han kan känna sig annat än lycklig när han tjänar så mycket pengar skvallrar om att du kanske inte riktigt förstår hur världen fungerar. Än.

14. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Sluta feltolka. Jag sa aldrig att pengar = lycka och har heller aldrig insinuerat det.

15. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Du sa "Jag har bara svårt för att se HUR killen kan må så dåligt. Varje dag tjänar han det Joe Six Pack tjänar på ett helt års arbete om inte mer." vilket man inte kan tolka på några andra sätt än att du inte kan förstå hur pengar gör någon annan än lycklig.

Du kanske borde uttrycka dig bättre!

Edit,
    Jag är hellre miserabel och rik än "lycklig" och utan pengar. Men det är jag.
    Du vill alltså hellre vara rik men olycklig än fattig och lycklig? Sorgligt... Nu faller tamejfan MYCKET på plats!

16. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Haha. Vadå vrid dina ord? Var ju du som skrev hellre än Lamborghini än en Opel! Varför skriver du det som argument då om det inte är ett?

Mår man dåligt, riktigt dåligt så skiter man i om man gråter i en blabla än en blablabla. Tro mig.

Pengar ger inte någon lycka bara sådär, så att säga att vadå vad gråtar skaparen för som tjänar 50tusen dollar om dagen behöver ju inte betyda något bättre för skaparen?

Igen så är det snävt tänkande. Skaparen kanske tycker pengar är av ondo och avskyr allt vad det medför sig.

Du vet väl att alla faktiskt inte vill vara rika och hellre gråta i en blabla än en blabla va? Det finns folk som medvetet lever utanför samhället som uteliggare osv...

17. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Precis så.

18. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 058
    Telefon:
    Galaxy S25 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S25 Edge
    Orka göra en höna av en fjäder.. Helt jävla onödig diskussion som har blossat upp. I rest my case

Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4

19. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 058
    Telefon:
    Galaxy S25 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S25 Edge
    På tal om annat så behöver jag hjälp med mitt temperament tror jag. Blir alltid frustrerad när jag förlorar på tex Fifa. Har redan avverkat 2 dörrar hemma och en fjärrkontroll.

På tal om alla blåmärken jag även fått för att jag boxat väggen :sly:

Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4

20. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.