Sandlådan 9.0/Iransk Kaviar – Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 4 mar 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Ja gör gärna det :D

2. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Håller du inte med din kompis till viss del? Det går ju inte att försvara ett partis rätt att yttra sig, när dess medlemmars åsikter strider mot en av demokratins grundpelare, eller?

3. Fezze

Fezze Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+
    ROM:
    Unofficial Cyanogenmod12.
    Info:
    Stock
    Platta:
    iPad Air 16gb wifi/cellular
    ROM:
    Jailbreak
    Helt Ok batteritid :)

Skickat från min D5503 via Tapatalk

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vad jag tycker om SD och deras åsikter är helt ovidkommande när det gäller sättet brandmännen leker kurragömma med brandbilarna i protest.

Ifall nära var tionde röstberättigad person i Sverige står bakom partiet hanterar man inte ett besök av den som representerar sagda parti på ett sådant vis. Då bemöter man partiet med relevanta frågeställningar som visar partiets påstådda rasistiska åsikter och planer.

Det är så demokrati fungerar och inte på det viset att vi ignorerar de och det vi inte håller med. Så gör man på dagis.

Skickat från min Sony Z1 Compact

5. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Du försvarar demokratin, men samtidigt måste du ju förstå varför folk reagerar som de gör. Ett parti som inte stödjer människors lika värde strider även det mot demokratin.

Jag tycker knappast det är dagisfasoner, snarare ett bra sätt att visa var man står och exakt hur majoriteten av samhället ställer sig till SD.

6. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det strider mot våra värderingar men jag tycker inte det hotar demokratin alls i närheten om man jämför med att ignorera andras åsikter.

Men vi behöver inte tycka likadant. Jag tycker det är skamlöst beteende oavsett vilket partis ledare det hända.

Men på ämnet SD. Jag tycker detta är vansinnigt korkat handlat ifall man vill motverka främlingsfientlighet och SD. Jag tror att du, med de flesta andra som skriker "RASISTER!" och åker hemifrån när Åkesson kommer, är snabba med att dra alla över en kam. Ni kallar 1/10e del av Sveriges befolkning för rasister istället för att ta debatten. Jag tror inte det är rätt väg att gå om vi vill förändra deras tänkande om andra människors värde.. Tror du?

Last edited: 9 apr 2014
  7. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 993
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Precis, folk har inte förstått att detta partiet är framröstat för att det finns ett antal som tycker som partiet. Precis som det finns andra som tycker som V.

Sen för den delen är inte partiet i sig rasistiskt utan främlingsfientligt enligt mig. Viss skillnad som de flesta även missat.

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Främlingsfientlighet

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

8. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag har inte sagt att de är rasister. Jag kallar ingen för rasist. Det jag har sagt är att partiet inte håller med om alla människors lika värde.

Jag tror att det visar hur fel deras tankesätt är, och det hjälper nog absolut.

De människor som känner sig direkt träffade av SDs främlingsfientliga politik är en betydligt större del än 10% av vår befolkning, och helt ärligt så tror jag att många är alldeles för förnedrade och ledsna för att orka ta debatten. Att partiet ens finns får nog många att tappa hoppet helt.

Det fanns ett litet trött parti i Tyskland i början på 1900-talet, som också var folkvalt. Var det bra och demokratiskt för det?

9. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 202

MINA ENHETER

Du är ju emot demokratin om du (läs man, lät som du var mot DDs lilla tanke) inte respekterar utfallet av ett demokratiskt val.

Brandmännen for till en annan station, ponera att en olycka sker. Olyckan kan bland annat vara bilolycka där brandmän måste komma och klippa ur de skadade eller en brand. Denna ligger i den tomma stationens region och att de då tagit sig till en annan ökar responstiden med allvarliga skador, tom död som följd. Vad fan. Hur kan sådant beteende accepteras? Om något borde de inte ta emot någon för att inte bli störda, men sådana borde vara opartiska väl i jobbet.

Ta lite läsning om La Pen och Gyllene gryning och även transparency international. Hade en intressant diskussion om högerextremister igår med en god vän från Grekland.

Men alla får tycka som de vill så länge de agerar inom lagens ramar och offentliga sektorer skal vara politiskt obundna. Är man för demokratin bör man väl också acceptera att folk tycker olika och acceptera utfallet. Det hela med att jag accepterar att vi tycker olika men jag är redo att dö för din rätt att tycka annorlunda.

Sent from my C6903 using Tapatalk

11. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ifall du seriöst tror att Jimmie Åkesson kan ha Sverige som grund för att starta ett nytt Nazityskland vet jag inte vart jag skall ta vägen så let's agree to disagree på den.

12. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Om det var det enda du fick ut av det jag skrev och tror att det är så jag menar så tycker jag vi lägger ner diskussionen nu.

13. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

(jag hade redan lagt ner diskussionen, som jag skrev, på grund av det du skrev, men tack för ditt förtydligande)

14. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Tyvärr så blir ju folk stämplade som rasister så fort de har en egen åsikt eller säger att de tänker rösta på SD.. Det finns inget rasistiskt med att ha egna åsikter eftersom att vi lever i ett fritt land!
    Jag säger inte att du stämplar folk som rasister och jag vill inte dra igång en diskussion men man får rösta på vilket parti man vill!
    Om någon gillar SD så låt dem göra det! Det är ett fritt land och man får gilla vilket parti man vill utan att man ska behöva bli stämplad som rasist...

Edit: Om man blir stämplad som rasist så fort man har en egen åsikt eller misstycker mot något eller någon så lever vi verkligen inte i en demokrati.

15. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 202

MINA ENHETER

Så länge som personer som "stämplar" andra personer som rasister INTE begår något brott som t.ex förtal, kränkning eller annat så får de ju tycka absolut vad de vill. Det är ju ett fritt land. Det är ju bara att stämpla på. Personerna är ju fria att göra vad de vill.
    Om det stämmer eller ej är inte poängen, precis som deras politik inte är poängen i diskussionen med Dirk DigglerDirk Diggler;.

16. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 400
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    kan ni inte hålla detta i den politiska tråden.

17. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 202

MINA ENHETER

Tagga indikaindika; så händer säkert saker ;-). Men till viss del känns det lite ot.

Sent from my C6903 using Tapatalk

18. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 038
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    HELLÖ

kan ni ta politiska snacket i en annan tråd

THANK YÖÖÖ

19. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

YÖLÖ, mötherföcker. :teeth: :teeth: :teeth:

20. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 993
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Dagsaktuella händelser diskuteras väl ändå i sandlådan?

Hallå kan ni ta fotbollen i en egen tråd! :rolleyes:

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.