Sandlådan. Den nya Hero romen till PVT32A build-2.73.405.5

Diskussion i 'Magic' startad av TheNano, 5 sept 2009.

1. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

enligt tråden så verkar det som att dom inte kommer förbi setuppen efter flashen och inte att mobilen fryser sig efter ett tag.

2. lentzit

lentzit Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så kan man ju också säga det...det blir dock samma resultat ;-)

3. iorx

iorx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

OK. Då ger jag upp på "Mobile Network sharing", har ju Wifi-varianten iom ditt rom. :-) Väntar på att din eller CaSense blir stabil...

Något annat jag märkt (och inte testade med original tyvärr) är datahastighet jag får ur telefonen. Har ett stadigt "H", 3 av 4 pinnar (telenor affärspaket), på datakoppling men kommer inte upp i mer hastighet än ca 300-350kbit/s hur jag än gör. Har testat genom dator->WiFi och direkt från bläddraren i telefonen. Något som vet om man kan lita på flash-speed-kollaren på www.bredbandskollen.se? Testade även på dslreports mobiltest. Men som sagt, kommer fram till ungefär samma på båda.

300-350kbit/s verkar mer som "3G" hastighet.

Något knas? Vad får ni andra?

4. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Låter som om nätet nergraderar hastigheten för dig då den säkert är hårt lastad i den cellen som du befinner dig i. En cell (område) kan släppa igenom ett samtal med max hastighet (teoretiska max 7,2mbit/s men praktiskt mer runt 6Mbit/s) men för varje nästa samtidigt uppkopplade så sänker den hastigheten så alla delar på 7,2.

En lösning runt detta är att operatören i trafiktäta områden lägger till flera celler för att kunna styra om trafiken.

5. NeOz

NeOz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har testat bredbandskollen när jag varit på platser där jag har H. Fick då mellan 2 och 4 mb.

6. iorx

iorx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hello!

Problemet löst! :-) Ganska jönsigt faktiskt. Hade i mitt affärspaket på telenor lagt till så jag fick publik ip-adress, man får då ett annat APN att gå emot och får alltså en "riktigt" internet-ip-adress, ofiltrerad och oNATad. Anledning till att jag valt detta är att de släpper inte ut VPN(PPTP) genom sitt "vanliga", och bakom brandvägg, APN.

Och lägger man till publik IP så måste man ta kontakt med kundtjänst för att de ska aktivera "turbo" (som de kallade det) på ens konto. Detta sker alltså inte med automatik.

Hittade en cool app på market "Xtreme speedtest" som mäter bandbredd. Den rapporterade innan max ~350kbit. Efter meket med "turbo" av telenor så rapporterar den nu ~+2mbit! Whoho! ... tyckte det var lite segt innan.

7. calle

calle Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon mer än jag som förlorat möjligheten till att ladda ner apps från market efter uppdatering från 1952 --> 1955?

Någon som kan tänka sig en anledning till/lösning på detta problem?

8. iorx

iorx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kanske självklarheter jag kommer med här... Men detta lärde jag mig efter wipe och nytt rom...

Du har signat in på gmail? Du kör över mobildata och inte-wifi va?

9. calle

calle Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är inloggad på gmail. Nedladdn wc apps funkar varken på WiFi eller mobilnätet. Annan datatrafik funkar fint.

10. calle

calle Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Två ombootningar senare och problemet försvann.

11. iorx

iorx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jepp, något i dem stilen var det nog. Vad jag minns så räckte det nog med en omboot innan det hoppade igång i mitt fall.

12. Real_Performance

Real_Performance Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjena. Jag och polaren la in The Nano romen på min magic i helgen. Allt funkar jätte bra förrut några små grejer en liten grej jag stör mig på är att när jag får sms så blinkar trackballen bara till engång när smset kommer sen blinkar den inte mer ?. Men verkar däremot som att när man får mail så fortsätter den blinka precis som den ska med jämna mellanrum . Kanske löjligt o ifråga sätta men för mig en liten jobbig detalj för att jag tycker det är smidigt i se om man fått sms utan att behöva röra telefonen bara kolla på styrkulan ;)

13. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kör in Handcent sms , jag har den och den är perfekt , du kan lägga in kular och mycket annat fint! mycket bättre än standard appen.

14. Real_Performance

Real_Performance Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej ska testa det ;) Tack för hjälpen så länge. Om du ska ändra något i romen lägg då gärna ett öga på just de blinkningarna vid sms.;)

15. etima

etima Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur ändrar man ljudsignal för sms/mms? Har testat att ändra notification sound men det påverkar inte meddelanden konstigt nog..

16. robocik

robocik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

gå in i messages, tryck på meny, välj settings och där ändrar du det.
    Handcent eller chompsms har dock mycket mer inställningar, ledfärg, blinkande kula, samt ljud kan du ändra där.

17. etima

etima Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tar längre tid att markera objekt

Har ni också märkt att när man ska välja ett objekt på tex home-skärmarna genom att hålla fingret över det tills det ploppar upp och blir markerat så tar det nu längre tid än när man gjorde det med den medföljande romen? Det tar nu ca 1 sekund längre att markera vilket är ungefär dubbelt så lång tid som innan..är faktiskt det enda jag upptäckt som inte är snabbare än den vanliga romen, annars är jag nöjd till 110 % :D

18. iorx

iorx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Klocka och telenor

Hej!

Vet inte om det är relaterat bara till detta rom eller leverantör eller telefon...?!?

Har börjat missa bussar och tåg sedan jag fick min magic... Kollade tyvärr klockans exakthet inte innan jag romade om den. Klockinställningarna har alltid varit satt till automatisk.

Kollar jag med appen "Navy Clock" så går min telefon alltid ca 17 sekunder efter.

En kamrat som har en Hero och Telia rapporterar 3 sekunder efter.

Någon mer med detta problem? Vad får ni andra i "släp" på klockan?

19. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Hej, om jag vilkl 0 ställa min telefon totalt på inställningar program SMS mm. Hur ska jag göra.? vill behälla ROMen..... tack...

20. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    483

MINA ENHETER

Gå in i settings och sen in i sd kort och telefon storage. längst ner står där faktory data reset/fabriks återställning.