Hej!
Lag har under helgen labbat sjukt mycket med Hero-ROM:ar... allt från myHero 1.1.0 (som också bygger på samma bas som denna tror jag) och alla de senaste har haft samma problem...nada BT. Har nog läst det mesta som går att hitta i detta...diffat en himla massa lib/binärer mellan olika ROM för att få lite klarhet i varför det inte skulle funka.
Och ÄNTLIGEN lite framgång...jag har ny lyckats få "media" att funka i denna ROM med mitt Ericsson DS-205 stereo headset att funka.
Det finns en fil "libA2DP.so" (inte att förblanda med liba2dp.so...detta är en annan fil.) Det första man hittade var att den med stora bokstäver "saknades" i vissa ROM:ar.
Det jag har lyckats komma fram till är att det finns två versioner, med exakt samma längd (skumt att det blev så...) men de skiljer. Jag bytte alltså ut den som finns med i denna ROM med den andra jag hittade.
Ni kan hitta den filen
här!
Man måste också lägga in den filen som ligger i samma tråd som heter "liba2dp2.so" i /system/lib
Något sådant borde funka alltså:
Kod:
adb remount
adb push libA2DP.so /system/lib/
adb push liba2dp2.so /system/lib/
Efter dessa två modifieringar funkar det för mig i alla fall. Hoppas detta var till någon hjälp och att ni får igång det.
Tyvärr så får jag inte "phone" att funka. Den verkar göra en "connect" till detta...men inget ljud kommer i mina lurar.
Edit: Glömde ju tacka TheNano för hårt jobb. Bra gjort. Denna Hero-ROM är lysande...bara BT-phone mode kvar sedan sitter den där... ;-)
Mvh
Gruffy
Click to expand...