Sandlådan. Den nya Hero romen till PVT32A build-2.73.405.5

Diskussion i 'Magic' startad av TheNano, 5 sept 2009.

1. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jadå, cyanogens 4.0.4 och de två sista TheNano ROM'arna bootar. Man hinner typ skriva in PIN-koden sedan hänger de sig och bootar om.

Tiden från det att man bootar till att romarna hänger sig tycks vara statisk, precis som att det är någon app eller tjänst som orsaker det, men kanske är nån kernelmodul också om depmod/insmod körs i det stadiet på BT eller wlan

2. sandstroem

sandstroem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Konstigt. Jag kunde inte ens boota någon av Cyanogens romar (4.0.4 och den före det). Men med denna fungerade det hur bra som helst!

Vad kör du för recovery?

Jag kör: Recovery RAv1.2.1 -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=530492 (Det är då H versionen som du ska ha isf).

3. ivarson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag kör recovery-RAv1.2.1H när jag flashar. Bootar den bara, inte flashat in den.
    edit: densamma med andra ord

4. sandstroem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Undrar om det gör nån skillnad att flasha in den?

Vad jag förstår ska man bara testa fastboota den för att se om den fungerar? Eller?

Någon som vet: Bekräfta?

5. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Wipe först , Hero rom är tung och lägger sina system app på /data , wipe efter flash = inga apps!

Jag ska se vidare på den när jag kommer hem , ifall det finns andra sqlite som man kan pilla i (har sett det dom en minor bugg hittils)
    Låter konstigt, du kan väl flsha den älsta först och se om den bootar först och annars kan jag ladda upp img filer till dig som du kan flasha via fastboot men då är S-OFF spl krav jag kör 2005 men det ska funka med de andra med.

ju då , du kan inte rädda saker direkt men inte så bra via nandroid om du flashar först, vill du göra det så måste det via fastboot flashas in igen , data och cache från dina nandroid filer. men gör bara adb remount och adb push på de två länkade filerna och då har du 1952 utan att flasha .
    Jag bör i framtiden lägga upp pachar istället för hela rom när man gör en så pass liten ändring , Det kommer en sådan för v1953
    SPL följer inte med i nandroid så långt jag kan.
    Gå in på wikin där finns en guide för just spl , MD5sum ska du kolla i alla steg internet --datorn (check) datorn i mobilen (check igen) sedan ha battery och sendan flasha , alltså var noga
    ok kolla om du kan fixa en adb logcat , starta det innan du ska skriva pinkoden . jag ska flasha min mobil inatt och se om den gör samma .
    kör version 1950 och för att få wlan kan du bara tag boot.img från de nyare romen och flasha via fastboot än så länge (eller kanske du klarar dig utan wlan)

6. ivarson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad jag läst är det bara en fråga om bekvämlighet; att man slipper blanda in datorn för att komma åt den moddade recoverykonsollen.

7. TheNano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

yes, fastboot om det funkar kan man flasha den , men det ska inte vara avjörande, dock flasha helst

8. sandstroem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tack för svar!

Låter bra med patchar :):)

9. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

lustigt för när jag flashade in en gammal nandroid backup så byttes spl för mig har jag för mig. men kan ha fel för det var ett tag sen och jag är nite hundra på det.

10. ivarson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack för svar(en)!
    Ska prova att köra lagcat strax, om det nu går.. måste inte USB debug vara aktiverat då? såvida det inte e det default i ROMen blir det nog svårt att ställa in när det hänger sig

11. TheNano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag tror den är aktiverad

12. sandstroem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Kommer det finnas möjlighet att patcha från ursprungsreleasen eller måste vi flasha in v1952 först?

13. TheNano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ska fixa det från den första och upp

14. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Fint jobbat på att porta romen Thenano. den här romen är imponerande snabb.

15. ivarson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hmmmm. Har flashat in recovery-1.2.1H och även denna hänger sig när jag går in på den via HOME + power :-D
    Gick in på update:choose zip och velade mellan TheNano och en spl-update, men innan jag han trycka på "action" så hängde sig skiten.
    Det har den inte gjort när jag bara boota in den i ramminnet.
    Kanske borde byta SPL ändå?

ed: kul att flasha när själva konsollen riskerar att hänga sig :-D, blir det total brick då måntro

16. sandstroem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Smiiiid!!!

Sjukt bra! :)

17. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

just det ja Thenano. Kan du kika på wifi thethering.
    Den funkar lite omvänt om jag starta accesscontrol så vägrar den ens att släppa igenom någon medans om jag har den avstängd så funkar det prima.

18. ivarson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Trodde att felet hade med SD-kortet att göra.. kändes som att hängningen kom in precis när SD-kortet monterades, men det blev likadant med minneskortet urtaget. Jag kan alltså boota in recoverykonsollen utan att den hänger sig men när jag kör igång den inflashade konsollen så hänger den sig precis om själva rom-filerna gör

19. TheNano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ladda image filen igen kolla md5sum (måste) om allt stämmer nu kan du boota och flasha igen , testa , samma problem ? gå vidare med bara boota en gång till nu ska du i all försiktighet leka lite så den inte hänger sig , sedan flasha SPL till en som funkar för oss andra säg 2005 . om den inte är stabil kan du kanske flasha spl från fastboot

20. ivarson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

SHA-summor för SPL och ROM stämde.
    Flashat om SPL till 2005 (spl-update.zip)
    sedan reboot, wipe data, sedan din flashade jag på din senaste ROM.
    sedan kör jag adb logcat, men får bara "waiting for device" då usbdebugging antagligen inte är aktiverat. telefon hänger sig vid SIM-kontrollen samt i recovery-läget (1.2.1H)