Sannolikhet att Pixel 2 får Sverigerelease?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av yeahjalle, 30 aug 2017.

  1. yeahjalle

    yeahjalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Tjenare!

    Ny telefon på gång och jag går i valet och kvalet om att köpa Galaxy S8+ som "månadens mobil" hos Comviq, vilket är ett bra erbjudande. Enda som känns mer intressant än den just nu är ev. Pixel 2. Förstår att det är svårt att sia om, men vad tror ni, kommer den släppas i Sverige denna gång?

    Tack på förhand. :)
     
  2. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Det tror jag absolut att den gör. Jag tror definitivt att Google ser Pixel som den telsefon som i framtiden kommer att hålla androids fana högt och utmana iPhone.

    Första Pixel var nog mest ett test, då Google ville lära sig hur branschen fungerar. Om man får tro alla rykten verkar det dessutom varit lite av ett hastverk då Google länge förhandlade Huaweii och först när dessa förhandlingar bröt samman vände sig till HTC, vilket säkert lett till att produktionskapaciteten var begränsad.

    Nästa Pixel blir inte: "Endast en amerikansk operatör och bara 5 länder". Dock vet vi inte om Google väljer att växa långsamt eller gå lite snabbare framåt.
     
    yeahjalle och maxin gillar detta.
  3. yeahjalle

    yeahjalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Tack för svaret. Känns som du är ganska säker på din sak? :) Har också hört talas om det du säger med hastverk också. Har också hört att de inte vill lansera så länge Google Assistant inte finns på landets språk? Men det kanske är åtgärdat vid det här laget.

    Suktar efter något annat än Samsung nu. Planen var att under förra året köpa en Nexus ända fram till modellen skrotades och Pixel inte kom hit, då la jag det på is. Galaxy S8+ har precis allt jag vill ha förutom att det är en Samsung och allt som kommer kring, med långsammare uppdateringar främst. Så en Pixel är väl alternativet, men kommer den inte hit så kan jag lika gärna skaffa en S8 nu..
     
  4. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Definitivt inte ... De kommer satsa större i år, men de kan fortfarande välja att växa lite grann i taget och i så fall kanske vi inte är en prioriterad marknad.

    Det där tror jag inte alls på. Att pixel fick Google Assistenten först handlade nog mer om att GA inte var redo för fullskalig lansering, snarare än att Pixel skulle förbli så intimt förknippad med den.