Schyssta högtalare/ljudsystem med bluetooth

Diskussion i 'Allmänt' startad av MrKindell, 30 apr 2012.

1. MrKindell

MrKindell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej!

Jag vill styra musiken trådlöst hemma med min telefon (Galaxy Nexus) och letar efter något schysst ljudsystem/högtalare som har bluetooth funktion.

Är det någon som kan ge några tips?

Tack!

2. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Rätta mig gärna om jag har fel, men vad jag vet så har blåtand rätt så begränsad räckvidd. Så såvida du inte bor i en etta tror jag inte att det skulle fungiera särskilt bra :(
    Jag har en sån här: *webhallenlänk* hopkopplad med laptopen och den fungerar bara i samma rum. Det jag kan komma på annars är om det finns något man kan styra över Wifi (ingen aning ifall något sådant exister) alternativt att du kopplar en dator till ljudsystemet.

3. Tobias_W

Tobias_W Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Sonos?

MrKindell gillar detta.
  4. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

jag har en sån här http://www.netonnet.se/art/ljud-och...rdlsa-hgtalare/creativelabs-d100/157261.5745/ visserligen bara i badrummet men det är bra kräm i den och blåtanden från min hox räcker iaf i hela lägenheten på 92kvm, nu såg jag att dom har höjt priset från 349 till 490, då kanske det finns bättre alternativ.
    som Tobias_W säger så kanske sonos är ett alternativ kostar några tusenlappar mer men riktigt bra ljud och utökningsmöjligheterna är stora.

5. MrKindell

MrKindell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

6. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

ifall du har bra högtalare till din dator så kan du ju styra musik via den, finns ju både grymma dlna appar och för fjärrstyrning..

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

SONOS är nice som fasen. Om du inte går på den linjen, och vill ha BT, så har BOSE-dockorna släppte tidigare i år en otrolig räckvidd. Jag har själv testat ~30 meter utan problem för att byta låtar och allt annat. Kvalitet helt enkelt. Det var i en Elgiganten så det var halvfri sikt. Massa TV-apparater och ställ emellan men högt i tak. Det bör inte vara några större problem att få den att räcka i en normal lägenhet eller ett normalt hus... Spelar dessutom på batteri flera timmar, 8+ tror jag det var, så man kan enkelt ta med den till stranden.

http://www.elgiganten.se/product/lj...BSTD/bose-soundlink-dockningsstation-standard

8. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Onkyo har ju receivers med denna och mänger av mer funktionallitet. Yamaha och alla andra har säkert också något likandnde. Skulle kört DLNA på nätverket...

http://www.youtube.com/watch?v=0h_v8ABaxxc

9. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Ser att Clas Ohlson har rabatt på Creative Labs-högtalarna till och med i morgon onsdag 2 maj, 319 kr. Det blir ett köp för mig till mitt badrum. :)

10. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Go for it! Körde den på batteri igår minst 5 timmar funkade kanon.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2