Schyssta spel med riktigt bra grafik

Diskussion i 'Spel' startad av Stefan-1987, 21 sept 2012.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Asphalt 7 tycker jag är lätt ett av de bästa spelen på android. Riptide, shadowgun, dead trigger, 9mm är några av mina favoriter.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

2. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nya NFS: Most Wanted är äckligt snyggt för att vara mobilspel, har dock inte testat det så jag vet inget om gameplay.

3. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Dä enda bra i det spelet är grafiken. Bilarna låter som att man kör i 50kmh oavsett hur snabbt man kör och story finns inte. Jag har svårt att hitta mening med detta spel förutom bra grafik.

Tapattacked!

4. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Håller inte riktigt med om NFS:MW, infexis. :) Jag tycker det funkar riktigt bra utan story. Jag har kört i stort sett alla NFS-spel på PC:n sedan "The Need for Speed" från '94 så jag har sett hur det fungerar med story med ostigt skådespeleri och det är helt okej att bara försöka låsa upp bilar som mål och inget mer.

Grafiken är sensationellt bra - t.ex. Asphalt 7 ser hemskt ut i jämförelse och ljudet är väl inte *så* dåligt? Jag spelar en del på jobbet (har ett bra jobb <3 ) och då är ljudet oftast helt av så jag lider ändå inte så mycket av det.

5. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag håller med Infexis. Visst, NFS MW ser för jävla bra ut men det fullkomligt saknar en vettig story. Det saknar "det där" som fick t.ex. Underground 2, Most Wanted (2005) eller Carbon att vara det man längtade efter.

Nu för tiden verkar allt bara vara poänglös racing där poängsamlande och köra så fort som möjligt är målet, medan "styla bilar"-stilen har sen länge dött.

6. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    lol bilspel och story? va dillar ni om...

7. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vet inte om någon sagt det redan, men om 49 kronor inte är ett problem (vilket det inte bör vara om vi vill få "riktiga" spel till Android, då är vi fast med Arga Fåglar och Temple Run-kloner) så vill jag rekommendera Modern Combat 4. Riktigt, riktigt snyggt, och flyter på bra för att vara Gameloft, trots att jag har en SGS2. Multiplayern är bra, men är du ute efter häftiga effekter i överflöd så är singeplayer-läget ett CoD i mini-format. Jag rekommenderar dock fysiska kontroller eftersom det är ett FPS, åtminstone när du kör multi.
    Här är en länk till Play
    Och här är en recension med mina åsikter om spelet i lite längre format

8. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Bilstylandet kan jag vara utan, men det vore verkligen kul med ett bilspel i stil med första NFS:MW på PC:n (vilket rikspucko kom på att döpa ett spel till till samma sak?) där man kunde köra runt på småvägar och ligga lågt tills polisen gett upp sökandet - Det skulle vara oändligt mycket mer underhållande än A->B-racing som det är idag.

9. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är väl inte ovanligt att döpa en reboot eller remake till samma sak? Sim City != Sim City, NFS HP != NFS HP, Pitfall! != Pitfall! och så vidare.

10. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jo, det är rätt ovanligt. SimCity är inte riktigt samma sak - Det här är som att släppa ett nytt spel och kalla det SimCity 2000 igen.

Har du nån anledning till att man gör så här? Det var ju inte så att det var slut på undertitlar att använda så man var tvingad att ta till Most Wanted igen. Vill man skapa förvirring vilket spel det gäller?

11. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Antar att man tycker det är ett snarlikt spel, massor av fanservice eller liknande och vill förtydliga att det här är något för er som gillade originalet. Tomb Raider som kommer snart är ju en reboot på serien, men har samma namn som originalet, trots att de bara är olika spel i samma serie, med enorma skillnader. Och jag tycker det är precis samma sak med Sim City, det skiljer sig mycket från Sim City som släpptes 1989, inte bara grafiskt, så för att undvika förvirring tror jag Sim City 5 hade varit ett bättre namn.
    Fallet Most Wanted kan jag inte uttala mig om, men skulle anta att det är samma tankegångar där. De gjorde ju samma sak med NFS: Hot Pursuit.