Screen protector kombinerat med case, nödvändigt?

Diskussion i 'P20-serien' startad av Rtew, 10 apr 2019.

  1. Rtew

    Rtew Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har just köpt en P20 och undrar lite hur jag ska tänka. Med tidigare Androidtelefoner har jag köpt en case för att skydda telefonen och struntat i ett skydd av härdat glas. Trots att jag ofta tappar telefonen har det fungerat utmärkt eftersom jag köpt bra skal.

    Är det en dum idé att köra vidare med case utan skärmskydd med P20?

    Tacksam för input!
     
  2. FutureWorld

    FutureWorld Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Vet inte om det är samma som på p20 pro. Men p20 pro ska tyvärr ha väldigt lättrepat glas.
    Jag använder än så länge det förmonterade skärmskyddet men kommer köpa ett i härdat glas.
    Jag hade tänkt köra utan skärmskydd men efter att ha läst att det repas lätt så får det bli ett härdat glas
     
  3. Legoboll

    Legoboll Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Vet inte vad som räknar som lättrepat glas... Jag har haft min P20 Pro helt oskyddad i ett år nu och jag märker inga repor på den. Å andra sidan letar jag inte efter hem heller, men det syns inget vid första anblick från olika vinklar i dagsljus.
     
    FutureWorld gillar detta.
  4. FutureWorld

    FutureWorld Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Är det lika reptåligt som iPhone 7 så tycker jag det är alldeles tillräckligt .
    Är det som du säger att det inte blivit nåt efter ett år så är det ju bra.
    Nu kanske jag skippar skärmskydd helt ju
     
  5. Rtew

    Rtew Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte trots allt ett skydd av härdat glas. Under tiden jag monterade det lyckades jag tappa telefonen rätt ner i badrumsgolvet! Kollade efter noga och fick faktiskt 2 små repor, som tur är syns de inte om inte man tittar nära i rätt ljus. Sen smällde jag på skyddet och kan leva tryggt nu!