ScreenOnTime(batteritid)

Diskussion i 'G5 - Allmänt' startad av Molbor, 13 jun 2017.

Taggar:
  1. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    Tänkte väcka liv i den här fråga igen. Är juh ett erkänt problem att många G5or hade jävulskt dålig batteritid med kraftigt standby-drain, bl a mitt exemplar.
    Jag klarade aldrig en hel dag, fick ut ungefär 2-3timmar SoT.
    Hur har de varit för er som kört G5an och eller fortfarande gör?
    Slutade använda min pga det, älskade annars allt med den.
    Men nu har jag använt den lite igen och lyckats krascha den, så hoppas jag får en ny på försäkringen, förhoppningsvis går den använda.
     
  2. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    ScreenOnTimen var kanske inte de värsta, utan att den slukade 2-4% när den bara låg.
     
  3. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Jag fick ut mellan 3 och 4h på min. Ingen märkvärdig drain heller.
    Klarade för det mesta en hel dag.
    Märkligt att det kan skilja mellan olika exemplar.
     
  4. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    Mm det är märkligt. Det märkligaste är hur aldrig nån hittat vad problemet verkligen är. Läser man xda forumet så har det grottats ordentligt i det. Förmodligen är det nåt hårdvarufel.
    Jag provade roota o körde alla möjliga batterisparar grejjer, inget hjälpte.
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det är ju mer standard i android överhuvudtaget...
    man kan ha en telefon med samma appar man alltid haft.. den kan tom ligga i flygplansläge och helt plötsligt så suger android system eller likande ur batteriet som en thaih*ra på jour.

    Den största flaskhalsen är ju garanterat systemet i sig. Android är, har alltid varit och kommer alltid vara alldeles för ooptimerat och kladdigt. Tyvärr priset för sin öppenhet. Sen kan ju vissa vara värre än andra såklart men det är väl helt enkelt lg's egna twist som lyckats sabba ännu mer än google gjort redan från början.

    Lät knappt bittert det där :D
     
    Last edited: 13 jun 2017
    Molbor gillar detta.
  6. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    Förstår dig. Varit sjukt bitter på batteritid. Första androiden jag haft som sugit så mkt batteri i standby.
     
  7. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    359
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Min är bra. Men ibland händer det att jag får kass batteritid utan rimlig förklaring, men det är rätt sällan och något jag upplevt med alla Androidlurar. Nån gång är det tvärt om, jag har haft knappt 7 timmar sot med G5:an vid några tillfällen.
    Men allt som oftast runt 3-4 timmar, men jag streamar mycket Spotify (strömtjuv) och skickar till bluetooth (också strömtjuv) så det känns på det hela ok. Klarar mig för det mesta hela dagen, vilket är smärtgränsen. Men när det tryter har jag extrabatteri att ploppa i, så är jag snabbt på 100% igen
     
    vulfgar gillar detta.