Screenshot utan symboler?

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Skuggvarg, 30 mar 2019.

  1. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Jag har en XZ1 Compact nu, vilken är den enda riktigt moderna Sonyn jag haft på flera år. När jag tar en screenshot dyker det alltid upp ett menyfält längst upp på skärmen, och knapparna längst ner dyker också upp.

    Är detta någon ny dumhet som dykt upp i senare Androidversioner eller är det Sonys påhitt? Jag vill ta en bild på allt som finns på skärmen, och inte få med en massa annat onödigt. Det förstör jättemycket.
     
  2. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Vad menar du med menyfält och knappar? Menar du statusbaren högst upp med batterinivå, sändningsstyrka och notisokoner osv?
    Knappar, menar du bak, hem och senaste appknapparna?

    Båda är en del av skärmen så är väl logiskt att dessa kommer med?

    Enda lösningen om du inte vill ha med dessa är att antingen köra en crop om nu sony har någon egen screenshotapp. Eller installera googles och kolla om den har det. How to get the Android P screenshot editor on any Android device
    Eller samsungs, eller någon av de 10000 screenshotappar som finns på playstore.

    Eller öppna i en bildeditor och köra en crop där.

    Av ren nyfikenhet, vad hade du för telefon innan som inte tog med "menyfältet" samt "knapparna"?
     
  3. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Hade Samsung förut.

    Det jag menar är att jag kan ha en viss skärmbild framme, men när jag ska ta en screenshot kommer det fram fält uppe och nere och döljer en del av skärmen. Bifogar bild.
     

    Bifogade filer: