SD korts försvann och kom tillbaks?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av linuxares, 9 mar 2011.

1. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Hej!

Lite lustigt problem här, eller om jag inte löst det nu.

Jag har haft problem idag att SD kortet bara total försvann idag. Då fick jag dra ur det och så flashade jag om telefonen osv. för att vara säker på att de inte var mjukvaru kruks. När jag kommer hem idag händer samma fel. Då testade jag de gamla SD kortet och det hittades inte heller. Jag blev lite små sur och börjar/började oroa mig för den hemska onda företaget som reparerar mobiler, att de måste peta på telefonen.

Jag satt och var lite smått grinig som sakt och tryckte mitt gamla sd kort upp och ner, upp och ner. Flera gånger i SD kortsläsaren i mobilen. Efter det så läses båda korten utan problem.

Min fråga är helt enkelt om någon annan haft samma problem; kunde de vart smuts eller skall jag förbereda mig på att få yttra ex-antal otrevliga ord?

EDIT: Nya kortet är max 1 vecka gammalt.

Last edited: 9 mar 2011
  2. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Smuts låter långsökt eftersom kortet sitter så skyddat i en Desire...

3. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Hände idag igen, när jag öppnade handcent och skrollade mellan sms. Alltid är det när det belastas. Kan SD korten blivit corrupta av Clockworkmod 3.0.0.5 och CM7 betorna? Låter skumt men just att de finns ingen logik i krasherna.

Jag kan tappa med fingret på batteriluckan, jag kan stresstesta och den kan vara igång i flera timmar. Men ibland så bara boop dör den när jag typ bootar upp XBMC remote eller i detta fallet Handcent.

EDIT: Tror mitt Klass 6 kort är trasigt. Att läsa i 150 mb/s från det låter lite extremt :P

Last edited: 11 mar 2011