Problem: Se hit alla ni som lämnat in på service!!!

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av daspunner, 15 jun 2014.

1. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Nu har våran andra HTC One pajjat. Först sambons och nu min!!! Vansinnig!! Båda uppvisar ungefär samma problem. Tar inte laddning nån utav dom. Hennes köpt i Mars 2014 och min i Augusti 2013.

Så vad jag undrar är om det finns fler där ute som råkat för detta problem och skickat in dem för det på garanti. Vad har de i så fall bytt för er? Misstänker usb-kontakten nämligen. Snälla lite input från er hade vart najs. Om det är usb-kontakten byter jag i så fall själv tänkte jag.

:mad::mad::mad:

Mvh Dave

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Ni har testat en annan laddare och att koppla till datorn antar jag?

3. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Har ni använt nån tredjeparts-laddare eller nåt sånt som skulle kunna ställa till det? Märkligt att båda två börjar paja ungefär samtidigt när de är köpta med flera månaders mellanrum tänker jag...

4. daspunner

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Njae, sambons har legat i två månader nästan då vi har fler lurar och minpajjade nu i veckan. Och cad beträffar laddare så är det enbart originalet som använts. Nån enstaka gång kanske att en Samsung-laddare använts.

5. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Varför byta själv? Det låter som ett klart garantiärende, så länge ni inte använt felaktiga tredje part-laddare som nämnts innan.

Sent from my HTC One M7

6. daspunner

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

För att jag har så satans mycket på den som försvinner... De blåser ju alltid ur luren och man uppmanas göra backup innan service. Hur fan då iom att den inte tar laddning?!! Räknas Samsung-laddare som tredjepart btw?

7. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Ja, jag menade självklart alla laddare som inte är original. Sedan kan man väl diskutera huruvida det spelar någon roll så länge man har samma strömstyrka men det bryr sig tillverkarna knappast om.

Har du helt slut på batteri eller vad? Det finns annars gott om molnbaserade backupalternativ.

Sent from my HTC One M7

8. daspunner

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Ingen som kan säga vad ni fått utbytt när ni lämnat in på service???

9. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Jag fick kamerasensorn, skärmen samt troligen moderkortet utbytt på min senast. Det var lite oklart vad de bytte ut men jag lämnade in den med defekt (rosa/lila) kamerasensor samt pixelfel på skärmen. På serviceutdraget stod det att de bytt "RT-komponent", lite oklart vad det är... Jag har dock en ny och fungerande kamerasensor så den vet jag i alla fall att de bytt, samt skärmen.

Jag har tyvärr inte sett ngn som lämnat in den för trasig USB-kontakt men det borde ju inte vara något problem att få den utbytt så länge det kan bevisas att det är ett fabriksfel och inte ett handhavandefel.

10. inact_0030

inact_0030 Guest

Lämnade in för rosa/röda/lila/blå bilder med kameran.
    Fick tillbaks med nytt bakstycke, ny skärm, nya mikrofongaller uppe och nere, ny powerknapp, ny volymrocker och ny kamera.
    Om det var kvar något av det gamla inuti vet jag inte, men jag vet att de måste byta mer än kameran eftersom det är ett värmeproblem också så något måste göras åt cpu-kylningen.
    IMEI och serienummer var samma så enligt de flesta bör det vara samma moderkort eftersom det inte är lätt i alla fall, att överföra IMEI.
    Jag hade själv återställt och formaterat lagringen innan jag skickade in den.
    "SW Opgr" stod det på arbetsbeskrivningen.

11. indika

indika Custom Android Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Serienumret är knutet till någon komponent på moderkortet. IMEI kan flyttas mellan enheter av service stället om det behövs. Så vi som fått tillbaka våra telefoner med samma serienummer som vi hade tidigare kan vara ganska säkra på att ryggraden i telefonen är intakt. Tyvärr vet jag inte exakt vilken komponent på moderkortet som innehåller serienummer :/

Jag tycker det låter mycket märkligt att både du och din sambo har fått samma fel på era telefoner. KAn det vara så att det är fel på den laddare som ni använt? Om det är originalladdaren så skicka i så fall med den till service stället. MEN skicka absolut inte med en laddare för en annan telefon :)