Problem: Se på film funkar inte !

Diskussion i 'ASUS' startad av fluppen, 11 jun 2012.

  1. jhedlof

    jhedlof Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Någon som har sparat, eller har en länk, till den gamla versionen av Dice som kan spela mkv med dts ljud? Dice var ju så toppen innan dom tog bort dts. BSplayer ser ut som skit i jämförelse med Dice!
     
  2. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

  3. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Testa med Dice igen, vet ja. Det kom en update till och numera funkar allt som vanligt i den igen.

    Edit, hmm kanske inte endå.. va fan det funkade igår på tåget ju? undersöker..
    Edit, Något är lite skumt sedan .28. Efter en nystart så kan jag spela upp en specifik mkv som är lite äldre. Men inte en nyare från tex förra veckan. Dock så efter jag försökt köra den nya så "Dör" playback:en på den gamla och jag får inget ljud på den heller??. Kör jag en med vanligt stereo ljud så funkar det?

    Det är samma skumma sak även med den gamla Dice playern som fortfarande har DTS stöd?
    what tha?
     
    Last edited: 25 jun 2012
  4. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Spännande och höra vad du tycker sen. Hoppas den funkar för dig!
     
    Cornflakes gillar detta.
  5. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER


    Jomen visst :) Tacka gudarna för Titanium backup på mobilen :P

    https://rapidshare.com/files/1011080095/DICE_Player_Ad.-117.apk


    DTS funkar fint med den här gamla. Jag testade precis med alla mina test klipp.

    Därmot så höjer jag ett varningens finger till task killers och speciellt under Development options. Limit to 1 background processes osv. från
    (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1690619) Detta funkar bra för att få tunga spel att funka under långa perioder (Riptide över HDMI i 3h tex, normalt crashar det efter 20 sek). Men dock så verkar den "fixen" fucka upp vissa andra saker.
    Något händer tex helt klart med Dice player och ljudcodex stödet för saker och ting blir väldigt väldigt konstigt när man lekt med de inställningarna. Gamla klipp jag hade på det interna minnet gick plötsligen inte att spela upp utan fick "Video not supported" eller bara video och inget ljud.

    Avinstallation av "Nya DICE_Player_Ad 118" och downgrade till DICE_Player_Ad.-117. Samt reboot, gjorde att klippen sparkade igång igen precis som de ska göra och även filmer som har DTS ljud i mkvn

    Hoppas det löser problemet för dig med.
     
    Last edited: 26 jun 2012
    jhedlof gillar detta.
  6. lurson

    lurson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kan inte heller se film. Testat dice, mx player men programmet stängs hela tiden av efter 10-20 min. Är det bara ett fåtal som har detta problem eller är det asus senaste uppdatering som felat? Kan det vara så att mina filmer är kodade fel? Funderar på att göra en factory reset men känns jobbigt om det ändå inte löser något, dvs många som har detta problem.

    mvh

    Henke
     
  7. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Jag gjorde en FR men har tyvärr inte hunnit prova ännu, blir väl nån rulle i helgen kan jag tro.
     
  8. lurson

    lurson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du får gärna berätta hur det gick. Blåser den mer än gärna om det hjälper :)
     
  9. Axenbo1

    Axenbo1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    MX klarar DTS ljud om jag kommer ihåg rätt, man måste bara ändra ljudet i den lilla musik noten till S/W.
     
  10. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    DTS fixed för DICEplayer och MX Player

    Det finns nu en lösning till denna issue och det funkar med den senaste Diceplayern på market samt under Jelly bean på tf300 *har en på jobbet

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1814686

    Ladda hem codec:et och lägg i roten på "SDkortet" (Interna utrymmet på tf201)

    Efter det kan man gå in under settings i senaste diceplayer och klicka i Custom codec.

    All done


    *More info
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=30189312&postcount=9
     
  11. mmed

    mmed Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    BSPlayer är den enda spelaren som fungerar problemfritt för mig. Kollar bara filmer som ligger på datorn. Den klarar att spela video direkt från ej uppackade rar filer. Går dessutom att köra video i fönsterläge. Som på Galaxy S3:ans inbyggda videospelare.
     
  12. peterv8

    peterv8 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Övrigt:
    Android tv box
    Hur får jag BSplayer att hitta min dator så man kan streama sina filmer direkt? Jag kommer åt min dator genom Mynet och kan även gå in i den genom mycloud men hur gör jag för att BSplayer skall hita min dator?

    Har precis köpt Primen så är en newbie.:-)
     
    Filmflisa gillar detta.