Seg Exchangemail med Froyo

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Virreo, 19 okt 2010.

  1. Virreo

    Virreo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som upplever att mailen (exchange 2010) blivit betydligt segare när man öppnar och ska läsa mail.

    Det verkar ju vara ett annat gränssnitt...
     
  2. Sigma78

    Sigma78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Samma här.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  3. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Den har blivit riktigt seg tycker jag oxå. Var inte alls så när jag körde med JPK tyckte jag.
     
  4. Hannuse

    Hannuse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma här, väldigt segt och labilt.
    Jag är lite besviken på att jag inte kan synka alla mail, utan är begränsad till 1 månad tillbaka i tiden, trodde att det var åtgärdat, väldigt irriterande.
    Och problemet med att mail som jag tar bort, inte syns i papperskorgen är kvar.
    Så för att helt tömma så måste jag gå in via webbmailen på servern, för där ligger alla bortslängda mail.
    /Tobias
     
  5. danne

    danne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Inte Exchange, men min vanliga mail går segt som sirap och mail som raderas från mobilen försvinner inte och en massa andra problem.
     
  6. BennyB

    BennyB Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Samma här, det går apsegt och ibland kraschar också mailklienten.
     
  7. Virreo

    Virreo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då är det med andra ord inte bara jag som har detta problem...tror ni det kan bero på Exchange 2010 eller på någon inställning i telefonen. Det är ju en sjuk skillnad mot hur det var från början.
     
  8. danne

    danne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag använder både Exchange och vanlig IMAP-mail, båda är sega och funkar dåligt efter uppgradering till 2.2. Så jag tror itne det beror på Exchange.
     
  9. Hannuse

    Hannuse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör dessutom mot en Exchange 2003, och har samma problem, så det hänger nog inte på servern eftersom vi är många med samma symptom.
    Push mail verkar dessutom köra lite hur den vill, ibland ligger den i viloläge, och när man knäpper igång skärmen så ramlar det in mail som jag skulle ha fått för en halvtimme sedan.
     
  10. Sigma78

    Sigma78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag kör både mot en exchange (vet inte version, men tror inte att det är 2010) och en IMAP. IMAPen, home.se, fungerar hyfsat bra, men exchangen är seg som sirap.

    Så för mig tyder det på att det är något i exchangehanteringen som krånglar. Kör inte med push, utan helt manuellt., IMAP kör jag med periodvis automatisk kontroll, och den fungerar bra.
     
  11. AmigaRulez

    AmigaRulez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar variera har en kollega hans mail ligger på 100% cpu så han bytte till touch down, medans min lirar klockrent med flera exchange konton.

    Eventuellt är det mapp relaterat, för verkar som ju fler mappar ju långsammare går det.

    Lite synd att man inte kan välja att bara ha inbox och server sök för övriga.
     
  12. Hannuse

    Hannuse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det kanske är så att det har med antalet mappar att göra, bra reflektion.
    Och i Windows Mobile kan man köra med endast synk på inboxen, så det borde finnas möjligheter att lösa det.
     
  13. zetar

    zetar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Har också problem med att Exchange mailen krashar, ofta vid spel (t.ex Angry Birds och Guns'n'Glory). Ska prova att minska antal mappar och se om det hjälper.