Problem: Seg sgs3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av zel, 29 jan 2014.

  1. zel

    zel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Tja,

    Har en S3a via jobbet, och senaste tiden har den blivit seg, jätte seg. Allt tar tid, som om den inte var quad core.

    Det är inte så att någon app tar cpu tid, eller liknande.

    Någon lösning på det, eller ska jag bara ta en factory reset.
     
  2. CyBeRooT

    CyBeRooT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har du kollat om du har gott om minnet? (Utrymme) Kolla om du har minst 100mb ram kvar utan att ha nån som kör på. Är rätt säkert på att det är för RAM. Har löst med att ha koll med appar som är ram hungriga, gör det du med! Speciellt som att ha appar som text appar t.ex facebook whatsapp viber tango kiki eller nåt som t.ex andra mail appar eller sms appar eller väder app... använd bara en av varje. Jag t.ex har tagit bort Line, whatsapp, tango. Har bara Viber och Facebook. Därefter använder jag Greenify som hjälper till mig få lite extra ram ^^
     
    Last edited: 30 jan 2014
  3. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    installera denna och kolla va den säger https://play.google.com/store/apps/details?id=nextapp.systempanel.r1&hl=sv även om man har många appar osv som tar mycket ram så sköter android ändå rätt bra minneshanteringen själv ,sällan så jag pillar runt eller nåt och ändå kör ja många krävande spel, har widgets osv whatsapp blabla inte märker jag att den segar mycket direkt.. android är heller inte som på pc helt laggfri oavsett telefon å sånt.
     
  4. CyBeRooT

    CyBeRooT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Mortuus, du har rätt ja, men ifall om appar öppnars själv och då börjar det bli ram fullt igen och så dödar den igen apparna, så vis kan man ha riktigt dåligt batteri samt mobil prestanda. När android alltid dödar appar för att skapa ram så börjar apparna startas igen automatiskt och du håller då på med din mobil.... visst kommer det lagga ju -.-