Seg/trög efter ~2veckor.

Diskussion i 'Blade' startad av almost-famous, 18 nov 2010.

  1. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Hej!

    Ni som använder blade med stock romen(orange), hur upplever ni att den agerar efter 2 veckors användande?

    För mig har den segat jävligt mkt, touchen svarar inte som den ska. Dröjer innan man får feedback på det man tryckt på osv.

    Är det för att jag kanske laddat ner mkt grejer? Har 49mb kvar samt 1,6 gb enligt Mini info.

    Vad kan jag göra för att göra den snabbare? förutom återställning av hela telefonen och byta rom.

    Har laddat ner Advanced task killer(atk) och enligt den är det endast två prog igång. (gentle alarm och ATK). Programmet visar även att det är 283 mb i availible memory.

    Behöver ni någon info som jag inte uppgett, påpeka det gärna!
    Har även startat om telefonen 2 ggr idag.

    tack mvh
    af

    edit: En sak som hände nu var att jag fick ett samtal, men det kanske tog 7 sekunder innan vem som ringde visades och svarsalternativen.
     
    Last edited: 18 nov 2010
  2. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
  3. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Ej använt advanced task killer, men hört att taskkillers överlag kan bidra till att sega ner/käka batterier själva. Android ska vara byggt så att det ska funka rätt bra utan.
    Min segar ner sig ibland, men då kör jag bara en "kill all" i Task Manager och så tickar den på bra igen igen. Kör också original Orange ROM med allt bloat.
     
  4. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Min rullar på fint med mcr r4, startar dock om ibland, men oftast pga av andra orsaker än seghet.

    Har vid enstaka tillfällen segat ner sig märkbart, dock inget en omstart inte löst. Har ATK installerat, men det är sällan jag kör kill på någon app, har för tillfället ca 220 mb ram fritt.

    Installerade också igår den där minnesappen som skulle sätta vissa regler för androids inbyggda minneshantering, få se om man märker någon skillnad.

    EDIT: Har du provat slänga in någon annan launcher? Kör själv adw, men finner både launcherpro och zeam lite rappare.
     
    Last edited: 18 nov 2010
  5. Opto Prime

    Opto Prime Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Använder min med stock 2.1, rootat samt rensat allt Orange skräp. Kör med LauncherPro och tycker den rullar på riktigt bra efter 3-4 veckor nu.Har inte haft några problem med den.
     
  6. Frigge

    Frigge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    har en lg gt540 o den uppvisar exakt samma symtom efter en till 2 veckor... allt går segt i den... skrolla, surfa mm, har uppgraderat den till 2.1 ifrån 1.6 och de e en officiel uppdatering ifrån lg så de e inge fuffens... o jag har inte nå specielt installerat utan bara använt den... så de kanske inte e märkes specifikt
     
  7. grenhall

    grenhall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fel avdelning?


    Sent from my X10 Mini using Tapatalk
     
  8. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Tyckte mer att han bidrog till tråden i form av att påpeka att det kan vara android mjukvara som spökar snarare än blade specifik hårdvara.
     
  9. grenhall

    grenhall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tolkade det som att han ville ha svar på varför hans LG-telefon spökar i ZTE Blade-forumet. Men det stämmer kanske det som du skriver.


    Sent from my X10 Mini using Tapatalk
     
  10. Frigge

    Frigge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Klart jag vet att jag e i blade forumet . o som nämts så ville jag bara påpeka att jag har samma seghet på lg. undrar om d kan vara apps2sd som kan vara boven om nallen måste arb mot sd kortet.
     
  11. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Om ni har hundratals SMS i er SMS-historik så kan Android bli segt som attan. Testa att radera era SMS-konversationer och se om luren blir rappare igen.
     
  12. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER


    Vill tacka för alla svar.
    Det ovanstående gjorde nog susen!
    Tack återigen!