Semi brickad telefon

Diskussion i 'Desire S' startad av Sebulba, 20 jul 2011.

  1. Sebulba

    Sebulba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en semi brickad Desire s. Virtuous Unity 1.29.0 ROM'n frös å skada luren. kommer ej förbi HTC loggan och får en massa error meddelanden i clockwork recovery. Kan inte restora till min nandroid backup lr flasha om Virtuous Unity ROM'n.

    Har fått ett tips om att man kan återställa allt om man kör RUU (ROM Update Utility) via fastboot.

    kan nån kunnig själ beskriva hur jag ska göra detta ?


    Tack på förhand!
     
  2. Dezghal

    Dezghal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade nästan samma problem. S-OFF, rootade med gingerbreak och flashade Virtuous Unity. Höll på att uppdatera en massa program i Market när den frös och jag var tvungen att plocka ur batteriet. När jag startade upp telefonen igen så ville den inte förbi HTC loggan. När jag stängde av den igen för att prova på nytt så ville den inte ens starta. Lämnade in den på service. Tydligen är det en hel del folk som har det problemet med just DS:n. Finns en tråd om det på XDA forumen.
     
  3. Sebulba

    Sebulba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    japp, samma problem.

    gick till Mobilteleakuten och snackade med en snubbe där. Han sa att det var ett klassiskt HTC problem. Man ska tydligen vänta ett par timmar innan man rycker ut batteriet om telefonen låser sig.

    Blir till att skicka in min på service den me å se vad dom säger.
     
  4. Zelda

    Zelda Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Hur blir det när man skickar in telen på service om den är rootad? Bryr dom sig om det?
     
  5. Sebulba

    Sebulba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vet inte. ska skicka in min rootade så får vi se.
     
  6. Dezghal

    Dezghal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns en batch av DS telefoner där alla har ett gemensamt HW fel. Det är troligtvis våra telefoner det rör sig om. Har hört och läst att det ska vara eMMC chipet som brinner och orsakar problem med uppstarter. Vad jag förstår är det själva interna minnet och då borde ju de inte se att telefonen är rootad om all information är förlorad?
     
  7. Sebulba

    Sebulba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min telefon har blivit lagad under garantin. Dom har bytt ut någon sorts hårdvara, vet inte exakt vad dom har bytt ut. Men jag hade problem med eMMC chipet. Luren var dessutom S-OFF/Rootad.
     
  8. Samwest

    Samwest Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har samma problem, telefonen funkar i några dagar sen låser den sig, varpå jag formaterar och flashar om till ny rom, då håller det ngra dagar till. Finns det ngt sätt att fixa detta fel sj??+
     
  9. splitfeed

    splitfeed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2009
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fick precis höra från DeltaSoft som lagar mobiler åt Halebop. Min skulle dom behöva byta moderkortet på, men eftersom jag hade en icke-stock boot så fick dom inte för HTC.
    Hans inofficiella rekommendation var att jag betalar för att få hem den, försöker återställa booten själv och lämnar in den igen sen. "Handhavandefel".

    Problemet jag hade var att den hängde sig när jag försökte flasha ny hboot genom PG88img.zip-metoden, nån som känner till några alternativa metoder att gå från revolutionary till stock-hboot? Att göra det via fastboot gav mig bara felet att det inte gick att göra en rollback.
     
  10. Zlayer

    Zlayer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min telefon hängde sig upprepat, ofta redan under bootsekvensen. Ibland gick det att använda telefonen en väldigt kort tid.

    Jag lämnade in telefonen och fick den reparerad, hade inte bytt OS.
    Vet inte exakt vad som byttes ut, men troligtvis moderkortet. Fick nytt EMEI-nummer.