Shutter Island är nog den senaste filmen jag såg, riktigt jävla bra film. Den mindfuckar hjärnan rätt bra i slutet där
Scott Pilgrim vs The World. Smårolig emellanåt men överlag en besvikelse. 5/10 Sent from my Milestone
Death Race (2008) Betyg: (IMDB) 6.6/10 Handling: Ex-con Jensen Ames is forced by the warden of a notorious prison to compete in our post-industrial world's most popular sport: a car race in which inmates must brutalize and kill one another on the road to victory.
Valhalla Rising. Troligtvis den sämsta filmen som någonsin gjorts. Jag trodde inte att det gick att få så lite att hända på 1,5h.. Orkade inte ens kolla på hela.
Harry Potter and the Deathly Hallows såg den på bio, bergakungen i gbg. riktigt bra! dock har den några scener med "handhållna" kameror... rysligt jobbigt
tror nog att de var lite för mycket "bra" skådisar som var med hade stort sett räckt med stallone,rourke och lundgren
Nja.. Handlingen i filmen som var urkass, och de skådisarna är inte ens bra. Action + humor = misslyckad film. Actionfilmer överhuvudtaget måste vara RIKTIGT bra för att de ska bli bra.
Om du tror att action + humor gör en misslyckad film då har du nog inte sett mkt action. Ta tex red som är bruce willis senaste rulle och är riktigt bra . Alla bra actions har mer eller mindre en uns humor.
Precis sett Nionde kompaniet (canal+ SF). Gammal god svensk film. I mina ögon har det bara gjorts två bra filmer i Sverige: Jägarna o Nionde kompaniet, andra filmer har den här typiskt svenska krystade dialogen och lagg mellan scenerna. För övrigt Colin Nutleys första svenska film tror jag - men låt inte det avskräcka . Nionde kompaniet är ingen typisk "lumparfilm", men jag tror ändå man har större behållning av den om man gjort lumpen, många av karaktärerna känner man igen från det. Fast den är gammal är den ett hett tips. 7/10
Legend of the guardians. Riktigt bra och välgjord animerad film. Sent from my Galaxy S using Tapatalk
The Town - 10/10. Riktigt bra film, absolut inte som jag trodde den skulle vara (negativt) men den levererade dock (mycket positivt). Dock såg jag den själv, hade varit ultimat med en brud må jag påstå. Eller, typ. Att Ben Affleck direktat filmen var också ett grymt plus, trodde jag aldrig.