The awkward moment. En romantisk komedi med ett par hysteriskt roliga saker. Kanske 6/10. Lite beroende på sällskap och humör. Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Hundraåringen som försvann. Hmm... mja, lite seg. Underhållande men inget jag hade velat sett på bio iaf. 6/10 löständer
Såg den nyss jag mä, boken är ju ljusår bättre! Men å andra sidan så är det svårt att få ner en sån historia på ett bra sätt på 1 timme å 45 minuter.
The Wolf of Wall Street (2013) Mycket snack om filmen och jag gillar Leo och försöker se alla filmer han medverkar i. Den här filmen tyckte jag dock inte alls om. Jag ville stänga av filmen redan i början men plågade mig igenom hela filmen i hopp om något syfte men icke. Mycket besviken.
Du är den första som sågar Wolf of Wall Street som jag sett. 2013 års bästa film enligt mig. Tapatalked!
Jag tror jag var den första. Jag led igenom 30 minuter innan jag stängde ner skiten. Väldig tråkig film i mitt tycke. Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Wolf of Wall Street är lätt en av förra årets bästa filmer. Den som säger något annat har ingen humor. Senaste filmen jag såg: Trance (2013) - Heist/Psycho/Drama något av Danny Boyle. Jag hade höga förhoppningar, men den var på sin höjd medel-/över medel-bra, vilket är lite av en besvikelse när det kommer till Danny Boyle. Jag ger den 6/10.
Monuments Men Inte lite tjatigt med alla filmer om andra världskriget. Denna har inget speciellt jämfört med någon av alla andra, förutom skådespelarna kanske. Lägg till lite Amerikansk "vi är störst, bäst och vackrast" mentalitet. 3 gäspningar av 10. Skickat från min Sony Z1 via Tapatalk
Kan tillägga att min pappa sågade den också som såg den med mig, fast äpplet fallet inte långt ifrån trädet. (Ser nu att någon annan skrivit att han sågade den också). Fast visst stämmer det att majoriteten verkar gilla den, inte bara i folkmun utan på IMDb. Jag vill dock tro att majoriteten också är killar, själv mådde jag bara illa av se hur vedervärdigt kvinnor framställdes i filmen. Usch och fy. (Sen framstod ju inte männen som vettiga heller iofs).
Ingen humor? Nog den sämsta humor jag har sett. Humor som bygger på förnedring. Då kan jag ändå tycka om Two and A Half Men som också har minst sagt sexistisk humor. Det som gjorde allt värre i The Wolf of Wall Street var alla scener som kändes helt onödiga. Fast iofs, dagens film verkar behöva just det för sälja...
Man of thai chi http://www.imdb.com/title/tt2016940/ Hmm, speciell film. Man lär ha lite förkärlek för den här typen om man ska gilla den. Väldigt stilfull, riktigt spektakulära fightingscener. Lite hackigt sådär ibland kändes det som, Keanu passar inge bra som hårding heller. Men jag som gillar sådana här filmer ger den ändå 7/10 fists of the tiger.
RoboCop (2013) Typisk Hollywood-rulle, ytligt och ganska oengagerande. Är ju en spännande tanke egentligen men blev inte så intressant här. Tyckte actionscenerna var lite väl röriga också, alldeles för mycket ljusblixtar från vapenmynningar gjorde det svårt att se något alls. Skickat från min iPhone 5s via Tapatalk