Fruitvale Station
Baserad på en sann historia om en ung kille som efter att ha suttit i fängelse försöker släppa kriminaliteten. Med en ung dotter, sambo och familj som står honom nära vill han allas bästa och leva ett lagligt liv. Men det förflutna kommer ikapp...
Riktigt bra skådespelarinsatser och en film som jag rekommenderar.
7.5 av 10
Inside Llewyn Davis
Man följer folkmusikern Llewyn under en vecka och samtidigt som det är en bra handling och spännande karaktärer så är det just det som är felet. Man följer bara honom under en vecka. Man hamnar mitt i en bra handling som utvecklas men abrupt slutar. Man får aldrig några svar, ett slut eller liknande.
Jag har högre förväntningar på bröderna Cohen än så här.
5.5 av 10
A Long Way Down
En gång i tiden tyckte jag Nick Hornby var en spännande och riktigt bra författare. Jag vet inte om uppmärksamheten han fick efter "Om en pojke" m fl fick honom att få prestationsångest eller vad det är. Men han har tappat det han hade. Tyvärr. Han har skrivit manus till denna filmen som visst, tar upp ett viktigt ämne. Självmord. Men det taffliga försöket att göra det till någon sorts feel good film blir bara helt konstigt. F d James Bond (Pierce Brosnan) och Breaking Bad Jessie (Aaron Paul) känns helt fel för denna filmen.
Det är synd för filmen har potential och kunde varit så mycket bättre med andra manliga skådespelare och mindre hollywood feel good.
4 av 10
Click to expand...