Det var en ordentlig sågning av filmen som vann pris för årets bästa på Oscarsgalan Jag såg Foxcatcher senast, den var bra. Snygg, rörande, sorglig. 7/10
Nu har jag inte sett Birdman ännu, men ibland tror jag folk känner sig lite edgy om de ogillar saker som majoriteten gillar. Senaste filmen jag såg: Bulworth - Underhållande rulle om senator som gett upp, hyr en hitman för sitt självmord och sen ger sig ut och säger precis vad han känner för att säga. 7/10.
Jag såg den igår. Sant: det är en film för vuxna så jag förstår din kritik. (en fantastisk film! Denna mexikanske regissör har fler mycket sevärda filmer i sin katalog. Tex Babel - se se!)
gone girl 10/10 brukar inte vara fan av sånna filmer men denna fastnade jag för. riktigt spännade och bra.
Och nu såg jag den andra stora filmen jag sett fram emot: Whiplash. Om Birdman är 10/10 är Whiplash 10,5-11/10. Jag blev helt tagen, chockad, förvirrad, mållös. Är det en film ni ska se det här året är det den.
Whiplash är utmärkt men jag tycker nog Birdman var vassare. Dock, två väldigt sevärda filmer. Jag såg David Cronenbergs Maps To The Stars igår och ger även den en tumme upp.