Mad Max: Fury Road Nog den bästa nya actionfilmen jag sett på flera år. Storslaget, snyggt, spektakulärt, farligt och galet. Massor med specialbyggda bilar i alla former och storlekar och galna stunt. En alltid bra Tom Hardy och en helt lysande Charlize Theron. Rekommenderas varmt. 5/5, eller 9/10 beroende på hur man vill räkna.
What we do in the shadows, 8/10 Rekommenderas starkt. http://www.imdb.com/title/tt3416742/?ref_=fn_al_tt_1
Conviction (2010) Sorglig historia men samtidigt upplyftande syskonkärlek. Tydligen baserad på en sann historia? Dark Country (2009) Rätt underhållande men inte mer. Fattade inte slutet riktigt. Poltergeist (1982) Gammal klassiker! Älskade den som barn. Nu som vuxen verkar den inte fullt så läskig men desto mer nostalgisk.
Såg Ex_Machina, gillar den här typen av filmer så tyckte om den, Följde sedan upp med Jupiter Ascending som jag stängde av halvvägs igenom.
The Dark Knight och The Dark Knight Rises. Den från 2008 var skitbra, den andra stängde jag av efter en timma. Så bra var den...
Mad max. Lämnade salongen, fattar inte poängen. Lite cred kanske för en sjuk jävla fantasi men gillade den inte även om såna filmer vanligtvis är min typ av film
The Drop, 9/10 - Väldigt bra film faktiskt. Inte överdriven på något sätt men bra skådespel och story. Ingen actionrulle som går till historien som den våldsammaste eller blodigaste vilket inte spelar någon roll egentligen. Hur som helst en bra, sevärd film! Two Night Stand, 7/10 - Lättsam och laidback. Skön rulle med humor, sex och snö. Svårt att göra bra komedier senaste åren men denna är det. Härlig feel good-film!
Ex machina - mysig vuxen sci-fi med en imponerande svensk robot. Kunde ha skruvad ned filosofin och ökat på spänningen lite mer. Men trevlig film. 7/10