Joel Kinnaman är en av få svenska skådespelare som inte bryter när han talar engelska. Imponerande av Vikander att hon lyckas så bra så man inte ens tänker på det.
Joel kämpade dock lite med sin dialekt i början av The killing men det tog sig. Han har ju en amerikansk pappa vilket säkert underlättat.
Har för mig att han är uppvuxen i USA också och därför blev det ganska naturligt för honom när han fick huvudrollen i Robocop.
San Andreas (2012 2). Jag trodde inte det kunde bli värre än 2012, jag trodde The Rock skulle fixa filmen. Jag hade helt fel. 1/5.
Munich från -05 Skitbra. Har segat med denna några år och velat ta mig tid att orka igenom en "dialogfilm" men ack så fel jag hade. Mycket bra skådespel och regi. http://www.imdb.com/title/tt0408306/
Deliverance En av stora klassikerna - nästan allmänbildning att se denna, en del scener som banjoduellen och "squeal like a pig"-scenen har nog de flesta sett/hört talas om, men filmen har mycket mer att bjuda på. Bra skådisar, skön stämning. 4/5 banjos.
Vad tror ni om Get Hard med Will Ferrell och Kevin Hart? Att Hart är med gör ju att man vill spy. Verkar dock som en ganska lustig film.
Såg interstellar häromdagen, vilket jäkla trams märks ju hur höga dom var när dom skrev manus. En av de mest överskattade filmerna någonsin?