De senaste Johan Falk-filmerna. Tar vid där kodnamn Lisa slutade och fortsätter med grymt spännande triangeldrama. Bra avslut också. Som vanligt lämnas en liten möjlighet till fortsättning om det mot förmodan skulle komma fler. Men det kan jag aldrig tänka mig. Mkt bra serie, kommer sakna detta nu :-) 9/10 falkar
The Walk 2/5 Den var lite väl seg. Hade fribiljett till bion så egentligen gjorde det inget dessutom var det vara jag och tjejen och två till i hela salongen
Även jag såg The Martian precis, godkänt 3 av 5 potatisar. Intressant för en vetenskap, natur och teknik intresserad ingenjör som mig = nörd. Och så var den lagom rolig oxå.
John Wick. Jadu, sämre än andra filmer. Dock precis lika typ. Börjar bli rätt tröttsamt haha.. 2/5. Michael Nyqvist var så fruktansvärt dålig i denna film, helt sjukt.
The Martian Skönt att se något bra från Ridley Scott, det var nog Gladiator senast. Om man läst boken så inser man att alla skämten kommer direkt från boken och att den var som upplagd för att bli film. Snyggt, välspelat, underhållande, man hade dock bantat bort en del stora bitar från boken vilket gjorde att hela situationen inte riktigt kändes lika farlig i filmen. Den får 4/5 av mig.
Inte riktigt en film, utan är stand-up, men kastar in den ändå. Amy Schumer: Live at the Apollo. 8/10. Hade lätt givit det full pott ifall hon inte hade återanvänt gamla skämt så mycket. Inget fel med det dock, bara att det blir lite segt när man har hört dem tidigare. Var bra mycket nytt också och en hysterisk avslutning höjer upp mitt betyg iaf. Ska väl tilläggas att det är ganska grov humor hon kör, så för den som inte gillar skämt om sex, alkohol och annat liknande får leta efter något annat.