The Martian 6 av 10 med imdb-skala. Alldeles för slätstruken och amerikansk för att få högre, men den var trivsam och jag ångrar inte att jag såg den.
Snobben. Älskar snobben men blev alldeles för lång då dessa strippar är relativt korta i vanliga fall. 5/10 godkänd men inte mycket mer. Sonen gillade den iaf och det var det viktiga.
Beck - Gunvald. Betyg: 4 av 10 Förutom att Gunvald avskrivs så är det någonting som gör att filmen i sig inte blir bra, kan inte sätta fingret på det däremot. Men är det Beck så är det, och då får man väl tåla att vissa filmer inte riktigt håller måttet.
Star Wars VII - Hade inga förväntningar efter episod I-III och blev positivt överraskad. Filmen påminner om en klassisk matiné med riktigt fin äventyrskänsla. Till skillnad från Star Trek, där JJ Abrams lagt på tok för mycket fokus på action och explosioner framför story och dialog, så var det mer lagom av den varan denna gång. 7,5/10 Androids
Star Wars: Ep. 5 - The Empire Strikes Back Mycket bättre än Ep. 4, inte lika stel. Hittills bästa episoden.
Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi Bra, men V var bättre. V > VI > IV. I den ordningen rankar jag trilogin.
The Hunger Games (2012) The Hunger Games: Cathing Fire (2013) The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) Jag gillar dem men tredje filmen var inte lika spännande som de två första. Ska se fjärde filmen.
The last witchhunter Småputtrig action ala häxor och demoner med Vin Diesel och Michael Caine i huvudrollerna. 3 av 5 plusgrader [emoji3]