Passengers. 7/10. Något händelsefattig story utan en riktig linje med substans. Otroligt snyggt filmat dock så det höjer betyget. Okej film allt som allt.
Thai film "Top Secret", handlar om grundaren av det populära snackset "Tao Gae Noi" i Thailand. Väldigt bra film speciellt för de som vill bli inspirerade som entreprenörer. Går att se på iflix som i sin tur kräver att du VPN:ar via Unlocator. För övrigt 100 ggr bättre än netflix
Ghost in the Shell Inte illa alls - fångade den lite smutsiga dystopiska känslan i det animerade originalet, oerhört snyggt, till stora delar samma story som i originalet men man har skalat ner lite på djupet och satsat på lite mer action.
La La Land Tydligen helt fantastisk enligt de flesta, men jag och min hustru var rörande överens om att stänga av efter 40min.
Timecrimes Spansk lågbudget om tidsresor. Uppenbarligen gjort med rätt små resurser, men en riktigt bra film om komplikationerna med att resa i tiden. A Monster Calls Ingen feelgood-film direkt. En ung kille försöker hantera sina känslor då hans mor är döende, till hans hjälp kommer ett enormt trämonster. Bättre än det låter.
Såg den själv med frugan härom dagen. Mycket udda film som i mina ögon är väldigt cool pga bakgrunden. Min fru som älskar blade runner gav den direkt 10/10
http://www.imdb.com/title/tt4630562/?ref_=nv_sr_1 1 Helt okej. Om du går dit med tanken om att se en film som kommer att röra dig och lämna dig med en livsfundering så se den inte. Vill du däremot underhållas och har sett tidigare filmer kommer du att uppskatta den. Jag har sett samtliga filmer, och i serien har jag några favoriter. Denna får 6.5/10. Det handlar inte längre så mycket om bilar (har inte gjort det sedan 1an tycker jag) men mera om att rädda världen och ha roligt påvägen.
Logan, får ett ok betyg. Mörk film men saknade en del bitar tyvärr. Så lär aldrig se den igen heller, lite besviken. Men men, kommer mycket nytt kommande 40 åren man förhoppningsvis lever [emoji28]
Arrival http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt2543164/ Älskar den här typen av filmer. Full pott! [emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106]
American Honey Filmen följer ett kringresande brokigt gäng ungdomar som livnär sig på att sälja tidningsprenumerationer med mer eller mindre tvivelaktiga metoder. Lång, långsam, men vacker film med mestadels okända skådisar (förutom Shia LaBeouf).
Your Name En pojke och en flicka byter ibland plats och lever i varandras kroppar. Pojken bor i Tokyo och flickan i en pittoresk by på landet. Efter den initiala förvirringen bygger dem ett system för kommunikation genom att skriva dagbok åt varandra. Filmen i sig är väldigt vacker, musiken är kanonbra och karaktärerna trovärdiga. Regin är outstanding. Det här är utan tvekan en av de bästa, om inte den bästa, animerade filmen jag sett. Den är fantasy, komedi, thriller, kärlek, allt i ett paket. Rekommenderas varmt, 10/10 kometer.