Tittade på The Butterfly Effect på Prime Video. Riktigt bra film från 2004 om ni är intresserade av Science fiction och drama.
Indiana Jones and the Dial of Destiny, sedd på bio i går, 8/10, klart sevärd om man som jag gillar de gamla filmerna, mycket nostalgi och full action från början till slut.
Undoubtedly, the movie was amazing and it is worth it to watch in 4K. Their characters develop with deep emotional depth. Newcomers add complexity to the story and ensure the story never stagnates. CGI sets a new benchmark, seamlessly combining technology with storytelling. Although it runs through familiar themes, the film's ecological message resonates more than ever. Despite the wait, "Avatar 2" is a compelling sequel that enriches its predecessor while promising even more to come. An immersive, visually spectacular cinematic experience - definitely worth the dive!
Indiana Jones & The Dial of Destiny (filmstaden) Första 20-25 minuterna var okej, resten not so much. Tunn historia och allmänt tråkig. Är dock inget Indy fan så är inte heller rätt målgrupp. Bäst är Temple of Doom fortfarande. Betyg: 2 av 5 popcorn
UFO Sweden Svt play (ligger där till 13 aug) Underhållande och rolig film om än full av logiska luckor och trovärdighetsluckor. Men det gäller ju flertalet filmer.. Man märker av influenser från Stranger Things, inte minst i musiken. Klart sevärd hursomhelst, 4 av 5 androider.
A quiet place Ganska dum film med många "plotholes", men ändå underhållande. 3/5 A Quiet Place (2018) ⭐ 7.5 | Drama, Horror, Sci-Fi Enemy Mine Töntig scifi. Gick dock att se hela även om jag kände för att stänga av många gånger. 2-/5 Enemy Mine - Geliebter Feind (1985) ⭐ 6.8 | Action, Adventure, Drama
Hypnotic inte för att den lyckades hypnotisera mig, snarare somnade man till ett par ggr då den inte var värd sin tid i vaket tillstånd Hypnotic (2023) ⭐ 5.5 | Action, Mystery, Thriller Ger den 2 av 10 makaroner
Fast X Fast & Furious 10 (2023) ⭐ 5.8 | Action, Adventure, Crime inget som inte var oväntat, men så enormt långtråkig. Säger som många andra, de skulle ha stoppats efter film nr 2 Transformers: Rise of the Beasts Transformers: Aufstieg der Bestien (2023) ⭐ 6.1 | Action, Adventure, Sci-Fi ingen större skillnad från den första filmen, utöver nya ansikten och mer än bara fordon. välgjord och stundvis underhållande. The Flash The Flash (2023) ⭐ 6.9 | Action, Adventure, Fantasy vilken röra.. dock underhållande som bakgrundsljud
Delta Force Delta Force (1986) ⭐ 5.6 | Action, Adventure, Drama Barndomsminnen deluxe. Klippte ut en ringsignal direkt från den klassiska slingan som kommer då och då under filmens gång. View: https://youtu.be/SQUeQOIlcDM
Nobody på Netflix Nobody (2021) ⭐ 7.4 | Action, Crime, Drama Lite annorlunda action som jag gillade! Bob Odenkrik har börjat få fäste på min filmradar.
Hacksaw ridge Viaplay Krigsfilm/drama som bygger på verkliga händelser. Mycket bra film, 4,5 av 5 androider. Snudd på en 5a. Hacksaw Ridge - Die Entscheidung (2016) ⭐ 8.1 | Biography, Drama, History
Gran Turismo (2023) på bio tyckte den var bra. Hade säkert tyckt den var ännu bättre om jag vetat i förväg att det var baserad på en sann berättelse.
Kollade på No Hard Feelings igår med Jennifer Lawrence. 3 av 5, lite förutsägbar men rätt rolig rom-com. No Hard Feelings (2023) ⭐ 6.5 | Comedy, Romance
WarGames (1983) 7 / 10 WarGames: Kriegsspiele (1983) ⭐ 7.1 | Action, Drama, Sci-Fi Filmen är 40 år gammal men känns knappt ens gammal. Klassiker. Barbie (2023) 4 / 10 Barbie (2023) ⭐ 7.3 | Adventure, Comedy, Fantasy Filmen är en röra. Den är väl inte helt utan kvalitéer men det märks att man har tagit ett koncept "Barbie" som inte har en naturlig story knuten till sig (Det är ju inte bok, serietidning, etc.) och man vet inte riktigt vad det är man vill göra med filmen, utöver att tjäna pengar då.