The Flash (2023) ⭐ 6.8 | Action, Adventure, Fantasy The Fash Läste många negativa kritik om den här filmen så hade ganska låga förväntningar. Blev positivt överraskad. Den är en ganska bra komedi faktiskt.
Jag kollade den igår med, den var underhållande. Enda negativa för mig var den dåliga CGI!! sjukt att det är så dåligt för en så stor film ändå!
Guardians of the Galaxy vol 3 Disney plus Nja, den var inte dålig men sämre än 1an och 2an. Upplevde den som allvarligare och mörkare med mindre av den humor som var en av de viktigaste ingredienserna i de andra filmerna. Och mot slutet blev det stundtals så puttinuttigt och mesigt att det var snudd på frånstötande. Musiken var förresten också sämre än i de andra filmerna i mitt tycke.
The Creator Äntligen något lite originellt på filmfronten, jag gillade den skarpt. Otroligt snygg film dessutom, äntligen lite specialeffekter som ser "riktiga" ut, realism i nivå med District 9.
Kandahar https://www.imdb.com/title/tt5761544/ En Action/Thriller som flöt på i lagom takt och ton. Bild & ljusmässigt välgjord, lät iaf bra här Ger den ett klart "se den" betyg
Indiana Jones och kristalldödskallens rike (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull) som är regiserad av Steven Spielberg. Sändes på TV4 häromkvällen och för att vara en Spielbergklassiker så är den och förblir just en klassiker. 8/10
Paradise (2023) ⭐ 6.3 | Action, Sci-Fi, Thriller Bra, riktigt bra. Netflix har tappat lite på senaste åren om ni frågar mig men det poppar upp enstaka film från EU som är riktigt bra
Mission: Impossible - Dead Reckoning Teil Eins (2023) ⭐ 7.8 | Action, Adventure, Thriller För egen del så var den lätt 1 tim för lång, men, de är en smaksak. The Equalizer 3 - The Final Chapter (2023) ⭐ 6.9 | Action, Crime, Thriller Klart sevärd och positivt att se att kvaliteten för en gångs skull inte faller för var film som kommer. Gran Turismo (2023) ⭐ 7.2 | Action, Adventure, Drama Överförväntan, bra gjord.
Tenet (2020) ⭐ 7.3 | Action, Sci-Fi, Thriller Inte lika förvirrande som första gången (såg den på bio när den kom) men skulle inte påstå att jag har förstått det hela 100%.
Sound of freedom. Mycket berörande film. 4/5. Rekommenderas starkt. Sound of Freedom (2023) ⭐ 7.7 | Biography, Crime, Drama
The Burial Finns på Prime Video Bra film om man är trött på action och superhjältar. Drama som bygger på, eller är "inspirerad av" som det står, verkliga händelser. Bra skådisar med Tommy Lee Jones och Jamie Fox i huvudrollerna. 4 av 5 androider. Krieg der Bestatter (2023) ⭐ 7.1 | Drama Edit: Fattar inte varför det står "Krieg de Bestatter" i länken till IMDb. Men den leder rätt iaf..
The Creator (2023) ⭐ 7.1 | Action, Adventure, Drama Filmen var mer en ögongodis. Ganska tomt story tyvärr. :/