Började kolla på Serinity, kom på att jag hade sett. Kom på att jag inte har sett Firefly på evigheter och att den trots allt utspelar sig efter serien. Så nu blir det Fireflymaraton istället.
Denna tråd är för filmer. Tråden om Tv-serier, finner där här: https://swedroid.se/forum/17511-vilken-var-den-senaste-tv-serien-du-sag-pa-20.html
Ursäkta mig då herr juniormoderator. Serinety är den film jag senast såg, eller åtminstone började se på. Därefter följde en tråkig liten anekdot om hur det kom sig att jag istället började titta på serien som filmen bygger på. Du förstår; filmen och serien är väldigt tätt sammankopplade och att i samband med att man nämner det ena är det inte alls ovanligt att man nämner den andra. Såna här trådar blir skittråkiga om man bara rapar upp det senaste man har sett. Oneliners gör ingen glad. Är det nånting som är OT så är det väl att påpeka att nånting är OT.
:-D :-) Senaste filmen var "Nyckeln till frihet" har sett den säkert tio gånger genom åren och tror att det är en av få filmer som sällar sig till skaran bästa film någonsin. Har ni inte sett den så har ni missat något oavsett vilken typ av filmer ni gillar annars.
vete fan vilken du menade först, men sen kollade jag upp den och såg att den hette "Shawshank Redemption". Tack för tipset, den kollar jag på ikväll.
Sant, man borde kolla betyget på filmerna där istället Men jag har som vana att klicka på betyget på IMDB så man får fram åldersgrupper och tjej/kille som röstat och de ger en rätt bra fingervisning också
Jag kollade upp en film på rotten som de totalt bashade, medan IMDB gav den 4.5 Jag tror IMDB är lite mer seriösa, eller tror jag fel?
IMDB har ju generellt sett fler som sätter betyg så de vinner dom nog på. Allt på IMDB med fler än 10.000 röster och 6 eller högre betyg är generellt en bra rulle
X-Men: First Class - 7/10 En av de bättre i X-Men-serien tycker jag. Michael Fassbender är bra och det var kul att få veta bakgrunden till hela historien. Kändes inte som två timmar lång när man väl kollade på den vilket tyder på att den faktiskt är bra ju.
Jaså? Något speciellt du inte tyckte om? Denna film är bland mina absolut favoriter. Sent from my X10i using Tapatalk
Okej okej. Ja så kan det vara ibland. Frun älskar en film som heter "Big fish". Själv förstår jag ingenting och tycker bara den är allmänt seg. Sent from my X10i using Tapatalk