Cloud Atlas 9/10 Behöver kanske se om den, kan inte riktigt förklara vad det var som fångade mig så, men det gjorde den iaf
Total Recall (2012) Tyckte den var riktigt snygg rent bildmässigt (och skådespelarmässigt, Jessica Biel och Kate Beckinsale^^) men tyckte ändringarna i handlingen inte var till det bättre. Men ändå ganska bra underhållning! Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Searching For Sugarman En väldigt intressant film för mig, för snubben som har gjort den, Malil Bendjelloul, har gått samma utbildning på samma skola som jag gör just nu. Otroligt fascinerande historia och fantastiskt foto, jag blev grymt imponerad. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Silver Linings Playbook. Skön film. 7/10, snudd på 8 för att jag arbetar inom psyk och det är alltid kul när någon skådis gör en bra rollprestation där deras karaktär har en diagnos. Och De Niro är alltid De Niro.
Django Unchained - Går inte ens att rate'a, för den var så jävla bra. Top 5 of all times i min bok. Oh my säger jag bara.
The Cabin in the Woods Herrejävlar sicken film! Satt och analyserade och tänkte genom hela rullen, men den blev ju tusen gånger bättre när jag läste en conclusion direkt efter slutet. Imponerad. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Såg inatt. Håller med er båda. Galet bra film. Ville nästa köra igång den igen direkt eftertexterna började rulla.
Jag och polaren som var på bion sitter och diskuterar detta vi med, fan också vad vi vill ha den på bluray nu ><
The Hobbit 24 av 100 Bedrövligt hur dålig, ointressant den är. Hade förväntningar och förhoppningar om att denna skulle vara bättre än LOTR-filmerna, men ack så fel. Det är som dom tagit allt bortklippt material från LOTR och gjort till denna film. Bäst är att jag nu slipper längta till nästa film i serien.
Eftersom jag får många tips här ifrån kanske det är dags att lista lite av de jag sett sist: Officer Down - 7/10 Den börjar rätt segt och skådespeleriet blir bättre med filmen. Helt klart sevärd och överraskar i slutet! Dredd - 8/10 Ingen egentlig handling men å andra sidan är det underhållningsvärdet som spelar någon roll och underhållen blev jag ifrån introt till sluttexterna! Seven Psychopaths - 9/10 En klassiker. Redan. Så bra, kommer se om, se den nu, sjukt bra film, punkt. Bara introt. Sedan vändningarna. Sedan hur manuset är skrivet. Helt makalös. Liar Liar - 7/10 Är man sugen på Jim Carrey är ju detta en av de roligare. Jag gillar honom Hit and Run - 7/10 Skön action! Looper - 9/10 Älskade den helt enkelt.
Typ lika bra som boken, tyvärr. LOTR-filmerna håller samma klass som böckerna, det gör tyvärr The Hobbit med, riktigt tråkig bok.. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Senaste filmen jag såg var Django Unchained, 9,5 av 10. Ligger och tittar på 'Life of Pi' just nu, återkommer med betyg. Edit: Life of Pi får 3 av 10 De senaste: Hobbit: 6 av 10. Lawless 6 av 10. Looper: 8 av 10. 21 Jump Street: 6,5 av 10. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Gangster Squad, saaaaaataaaan vilken fet film!!!!! Troligtvis den fetaste jag sett! Och en av de bästa!! 11/10 kakor! Finner knappt ord Tapatalked via my Nexus 7.