Såg Hobbit häromdagen. Igen. Förstår inte kritiken. Jag tyckte den var skitbra. Inte LotR dbra, men jävligt bra. 8/10 från mig (LotR 10/10). Näste kommer vara ännu bättre. Lite som LotR-trilogin. I första krävs en massa förklaringar och så inför de andra två. Längtar son satan efter del 2 & 3.
Les Miserables. Väldigt bra film. Historien är fantastisk från början till slut. 8,5/10 Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
I original, ja. Har gjorts många musikalfilmer på den också, och denna ska tydligen vara den bästa. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Yes. Den bästa jag sett. Hoppas detta faktum inte skrämmer bort allt för många. :-) Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Den har ju fått väldigt bra betyg överallt, värt att kika på även om jag inte brukar uppskatta musikaler..
Var också sugen på att se Les Mis, men blev mer tveksam efter jag läste denna: http://badassdigest.com/2013/01/09/...-tom-hooper-and-art-of-cinematic-affectation/ Kommer nog se den ändå förvisso.
Nåja, i original är det en roman. Jag såg precis Cloud Atlas. Den var.. förvirrande men samtidigt ganska bra och som koncept var den intressant. Neo Seoul var en värld som jag gärna hade sett fler berättelser från.
Django Unchained igår på bio. Jag har fortfarande inte lyckats smälta den, vilken jäkla bergochdalbana. Briljant, men samtidgt fanns det mycket jag störde mig på. No Country For Old Men Älskar den. Javier Bardem är om möjligt ännu mer obehaglig än vad Christoph Waltz är. Manuset är briljant, slutet är briljant. Också förkommer det ingen musik någon gång i filmen, briljant. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Taken 2. Bra actionscener men var långt ifrån lika spännande som första, 6/10. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Sv: Senaste filmen du såg Jag ryser vid tanken på att se en sån film. Utsätter mig hellre för american ninja-filmerna. Men, everybodys free
Så länge det inte blir för mycket america-fuck-yea! eller för överdrivna actionscener så kan jag uppskatta den här typen av filmer. Den här klarar sig med nöd och näppe på de punkterna, men har tyvärr andra svagheter som ett par dåliga skådisar och ett par klyschor (en begravningsscen med en änka som tar emot en flagga, t ex). Sen störde jag mig lite på att i en biljakt tog en snubbe skydd på flaket bakom bakluckan på en pickup när han blev beskjuten med AK-47r...Kulorna skulle gått rätt igenom...
Rätta mig om jag har fel men anledningen till dåliga skådisar och lite klyschor här å där är pga att de inte har riktiga skådisar utan faktiskt äkta navy-seals med i filmen som om jag förstått det rätt har delvis fått agera fritt såsom de skulle gjort "irl".
jag tycker Hobbit är bättre än Lotr.. jag tål inte gnällspiken Frodo.. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Har ingen aning, inte hört talas om filmen innan jag klickade igång den i Netflix. Klyschorna har dock med manuset att göra, inte skådisarna.
Såg Dredd i förrgår. FANTASTISKT bra underhållning. Längtar till Nr. 2, generalfel om den inte kommer. 8,5/10 i underhållningsvärde!