The Wolverine - 2½/5 Såg den på bio nyss, förstörde ju inte direkt min kväll men den var lite spårad och för lång i mitt tycke. Njöt däremot varje gång han gick berzerk och det var inte direkt ett par gånger utan hundra
Matrix Revolutions. Sista delen i Matrix-trilogin, herre gud vad jag älskar dem! Otroligt bra filmer.
Wolverine - Bra action och sevärd. 7 kameler av 10. Lite svårt och bestämma mig för 6 eller 7 kameler men gillade ändå filmen.
The Cove (2009) Jag tänkte se filmen för länge sedan men glömde bort den. Hittade filmen igen efter uppmärksammat Free Morgan. Filmen är omskakande. Jag lipade igenom hela filmen och mordslusten är stor, hade jag kunnat och inte varit vid mitt sinnesfulla bruk hade jag åkt och slaktat japanerna själv. Jag kan inte förstå mig på människor som är så kalla. Om det inte vore för alla aktivister så skulle jag tappat tron på mänskligheten. Rekommenderar självklart alla som inte har sett filmen att se den. Dags att bojkotta Kolmården!
Gillade Wolverine! 4/5 Mitt största problem var egentligen en karaktär som de bara kunde strukit helt. Riktigt underhållande och man måste bara älska Jackman
Oblivion - 5/5 Fyfan vilken bra film. Kunde inte sitta min filmsmak bättre alltså, helt tom nu när den väl är slut. SÅ MANY QUESTIONS! Tyckte den påminde lite om Tron med coola miljöer, episk musik och ett äckligt bra slut. Nej fyfan va bra.
World War Z - 8/10 Riktigt spännande genom hela filmen. Kunde helt klart varit mer gore men det fungerade. Stundtals grymt maffigt. Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Tyvärr men jag håller inte med. Det enda som "räddade" filmen från total katastrof var Herr Pitt. Vissa scener var riktigt usla. Det enda som byggde upp spänningen var det som var i början av filmen. Sedan dalade det liksom nedåt. Att se Walkin Dead-zombier å sen dessa som är nästan som rymdvarelser, med tanke på vilka övermänskliga superkrafter och med möjligtvis överdoserade steroider dessa zombier hade, var sjukt löjligt. Betyg av mig? 4 pingisbollar av 10. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Det kan finnas en anledning till det: http://imdb.com/rg/an_share/name/name/nm2676052/ Oblivion är helt klart en av årets bättre, men jag är hyggligt säker på att Elysium kommer ta hem priset som årets Sci-fi.
Fast det finns ingen mall för hur en zombie ska bete sig, de finns ju inte på riktigt. Personligen tyckte jag att de var en riktigt bra twist, även om jag ändå föredrar walking dead zombies Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta