Johan Falk - Barnifiltratören Riktigt bra, mycket som hände där, nästan en del 1 av kodnamn Lisa Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
The quest (van damme) 7/10 Tycker att den är underhållande och helt ok gjord. Skickat från min Nexus 10 via Tapatalk 2
Nej men där var det bara lamt. Lite köttsår kunde de ha haft, men de var helt perfekta. Hoppade hundratals meter upp i luften och efter man blev biten förvandlades man till en Z på EXAKT 11 sekunder. Nej, bortkastade pengar. Herr Pitt får hålla sig till filmer som Ocean-filmerna å andra mer normala än sån här skit. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
G.I. Joe: Retaliation (2013) Den mest plojiga filmen jag sett på länge. Jag hade väl egentligen inte tänkt se denna då 1:an var usel, men efter att ha läst lite recensioner om att detta minsann är en bättre film som är vad 1:an borde ha varit så slog jag till. Men det var fortfarande bara en massa klyschiga skurkar/hjältar/situationer och "USA! USA! USA!". Ja, jag var väl medveten om att det skulle förekomma, men jag hoppades att de hade gömt en film någonstans under ytan.. 3/10 Lifeforce (1985) En gammal klassiker som jag bara minns som förvirrande (jag var nog alldeles för ung första gången jag såg den). Tog tillfället i akt och köpte den på Blu-ray nu när den släpptes. Denna gången var det lite mindre förvirrande, istället tror jag att den lider av att man kanske inte riktigt hade budgeten till den storfilmen man ville göra och därför tog man en del genvägar och klippte hårt i storyn. Det är dock fortfarande en rätt schysst Sci-fi/Rymdvampyrer-historia, om man bortser från att den är lite 80-talig. 7/10
Har betat av ett gäng hajfilmer (och en krokodilfilm) det senaste, och bland dessa var åtminstone The Reef sevärd. Black water Open water The reef 2-headed shark attack Sharknado Jurrasic shark Mega shark vs crocosaurus Shark night Sand sharks Swamp shark
Såg precis The Purge. Faktiskt bättre än vad jag förväntat mig! 8/10 popcorn. Såg också Bäst Före. Inte alls något att hänga i granen. Långdragen utan att något oväntat hände alls. 3/10 popcorn Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
World War Z -7/10 Fyfan vad nervrakande (ord?) den var, fick fan panik tusen gånger i filmen för ja, det var en sån film. Gick på den på bio med 3D och kan ärligt säga att det var den första 3D bio jag varit på som jag A) inte fått huvudverk utav och B) hade tillräckligt många 3D-effekter som gjorde det värt att se. All in all, grym film som förgyllde min och polarens lördagskväll.
Hunger Games 7/10 Inte riktigt min genre, var mest frustrerad på tävlingsformen men bra för vad den var. Påminde mycket om Running Man Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Olympus Has Fallen Jag vet att den inte var särskilt bra över lag, men jag kunde ändå inte låta bli att tycka om den lite då och då. Mjä, kan man sammanfatta den med. Sent from my Nexus ⁴
Tyckte ni Oblivion var bra? Tror jag var för trött/distraherad för att orka bry mig om den, kändes lite lam.
Tyckte den var sådär..... Såg Now you see me igår, vilken rulle! Grymt bra! 10 kameler av 10. Bäst i år.
The descendants Kanonbra film med George "gubben" Clooney. Flugornas herre Den från nittiotalet. Dystra utsikter för människan. Pojkar i grupp, jag säger då det.
Har inte sett så mycket film det senaste året. Föredrar serier. Har dock sett en handfull filmer senaste två veckorna, dels nya och dels några gamla för att "komma ikapp": Oblivion. Sebar, men inte mer. Vacker CGI, ok skådespeleri, kass story/twist. 6/10. The Colony. Rätt kass dystopi. Skildrar jorden en bit in i framtiden som en närmast obeboelig planet där en liten grupp människor kämpar för överlevnad. 4/10. Jack Reacher. Överraskande bra, jag gillade den med undantag av en del scener som var både pinsamma och kassa. 7/10. Epic. Datoranimerad film om små små varelser som bor i och är beskyddare av en liten skog. Jag är oerhört svag för datoranimerade filmer och fann den här filmen riktigt skaplig. 7/10. Real Steel. Klarade inte av att se mer än två tredjedelar av den. Ogillar rent allmänt sportfilmer, och även om det är en scifi så är det ju trots allt en generisk sportfilm. En slags glättig Rocky (första filmen) fast med robotar. Alla huvudpersoner var skitstövlar och upplägget generiskt. Meh. 3/10.
Monsters University, bra bit sämre än första men stundtals rätt kul. 7/10 Now you see me, började bra men slutade enl. mig kasst. Sevärd men vänta på dvd/BD 6/10 Lone Ranger, mötte mina förväntningar, dvs en sämre Pirates of the carribean i westernmiljö, Johhny Depps karaktär var f.ö bedrövlig och filmen var medioker. Lägg inte biopengar på denna. 5/10 Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Elysium Wow, Neill Blomkamp gör det igen. Ännu ett mästerligt framtidsepos där misären ställs mot överflödet på Elysium. Jorden är fantastiskt smutsig och nedgången, elysium är blankt och shiny. Det är något med Blomkamps sätt att sätta ihop sina effekter som gör att man tror på det, allt är så fysiskt närvarande på ett sätt som få andra lyckas med. Matt Damon är ovanligt bra (jag har haft lite svårt för honom tidigare) men den som verkligen levererar är Sharlto Copley som levererar en av de otrevligaste, mest oberäkneliga skurkarna på länge, framåt slutet när han släpper lös totalt så överglänser han Matt Damon med råge. Ok, den är kanske inte fullt lika magiskt bra som District 9 var, men det är en svår film att följa. Jag ger den iallfall 8/10 i betyg. Se den!