Ska påbörja S2 av Orphan Black igen ikväll, sedan ska jag även ge Show me a hero en chans (blir nog dock inte idag)
Har kikat igenom första säsongen av Flight of the conchords nu! Helt underbar serie, känns lite som Lonely Island blandat Arrested Development. 9/10!
Säsong två av Extant med Halle Berry. Har dragit igenom avsnitt 1-11 den senaste tiden. Säsong två är riktigt, riktigt bra. Skådespeleriet av Halle är strålande. Även den lilla pojken som spelar hennes son, Ethan förtjänar att nämnas. Se den.
Såg färdigt på Orphan Black igår. Så nu får jag vänta tills 2016 på att Teen Wolf, The Fall och Orphan Black ska börja igen.
Nya säsongen av The league verkar mycket lovande! Samma ljuvliga humor som i de tidigare säsongerna [emoji106]
Pilotavsnitt: Limitless - En direkt spinoff av filmen med samma namn från 2011. Huvudpersonen i serien börjar ta drogen nzt, hamnar i en knepig situation och börjar samarbeta med FBI. 7 av 10 kapslar. The Bastard Executioner - Skriven av Kurt Sutter ( The Shield, Sons of Anarchy ) och med bland annat Katey Sagal utspelar sig denna serie i det feodala England. Den handlar om en föredetta riddare som kräver hämnd eftersom hans fru och barn blivit mördade. Omständigheter leder till att han tar jobb som bödel. 5 av 10 svärd.
Limitless gillade jag verkligen. Väntar med spänning på nästa avsnitt och på hur serien ska utvecklas. The Bastard executioner får dåligt betyg då jag somnat ifrån det två gånger.
Mr. Robot Mr. Robot som går på svt nu. Dels för innehållet och skådespelarnas prestation. Ett grundligt förarbete har också utförts i ämnet som behandlas i serien. Det är Linux som äger den här världen. Dock ogillar jag försköningen av droger i sammanhanget. Det förkommer, men det långt från en regel. Tiffany Persson arbetstränar. Annan svt-serie är Tiffany Persson arbetstränar. En ny serie som kan förvandla en dålig dag till en bra. Ett gott skratt förlänger livet.
Av en ren slump så började jag titta på The odd couple. Skön sitcom med bla Matthey Perry i huvudrollen. Kan mycket väl bli en keeper
Pilotavsnitt. Minority Report - Serien är inspirerad av filmen från 2002 med samma namn och handlar om de tre mediumen som i flimen kunde se in i framtiden. Handlingen i filmen behålls intakt och serien utspelar sig ett antal år efter att Pre-crime divisionen har upplösts. Vi får närmast följa en av tvillingarna när han på egen hand försöker stoppa våldsbrott. Som sidekick har han en polis som är villig att tänja lite på gränserna. Eftersom konceptet brottlösning är så familjärt och för egen del uttjatat tycker jag inte att denna serie förtjänar med än 6 av 10 porslinkulor.
Såg klart Entourage igår. Chill serie men den började bli lite småseg i säsong åtta och nio, avslutade dock med en mycket bra series finale. Helt okej ändå. 7/10.