Det är så mycket blinkningar till både Stephen King, Steven Spielberg, Joe Dante, att det är en fröjd att kika på. Så mycket kvalitet som Netflix spottar ur sig får väl anses som en slags revolution, eller paradigmskifte.
Tyckte Stranger Things var okej. Inget man sitter och längtar tills nästa avsnitt av utan mer en serie man slökollar på medans man käkar. Kunde inte hjälpa att tänka på Freaks and Geeks väldigt mycket när jag kollade på denna.
För alla er som kollat på Stranger Things... Obs Spoilers, be warned http://variety.com/2016/tv/news/str...uffer-brothers-interview-season-2-1201816664/
Avsnitt två av Stranger Things, fortfarande svårt att övertyga att se ett avsnitt till. Håller dock hoppet uppe efter alla lovord tidigare i tråden.
Stranger things avsnitt tre och fyra. Nu efter fjärde avsnittet har jag helt ändrat uppfattning. Nu är det spännande! Allt man älskar med ET, Alien och DET har man smart förpackat. Återstår att se om det håller hela vägen.
Precis avslutat serien. Helt ok men inte mycket mer. Halva säsongen var ganska "meh". Hade velat se betydligt mer... Betyg 4/10 för säsong ett.
Smaken är som baken. Av mig får den nog 6/10 åtminstone. Jag gillar stämningen, karaktärerna, miljön och givetvis monstret. Personligen har jag mest svårt för "den andra sidan" grejen. Ska kanske nämna att jag ogillar filmer med paranormal aktivitet eller spöken och häxor. Jag gillar främst sci-fi i form av utomjordingar och människo- och djurexperiment (genmodifiering osv.). Inget fan av vampyrer, varulvar eller zombies heller. Fast ibland går det i brist på annat. Längtar tills The 100 börjar igen, trots att jag inte riktigt gillade senaste säsongen med Allie. Tycker det blev sämre/tråkigare efter Mount Weather.
Gav Silicon Valley ett försök pga många utav er nämnt serien. Kollade igenom 6 första avsnitten. Verkar vara ganska skön serie, rolig också! Funderar även på börja kolla Stranger Thing, värd och se eller är det enbart en tidsfördriv serie?
Första och andra avsnittet av Vice Principles. Haha alltså vad fan har jag precis kollat på. Något av det sjukaste jag sett på länge i serieväg. Vet inte om den är rolig eller om den är dålig. Typ en mix av Blue Mountain State, Community och House of Cards. Sociopatisk mörk komedi.