@bernard fick svar från Viaplay. "Markus H (Viaplay SE) Hej xx, Tack för ditt mail. För tillfället har jag ingen information om att vi ska få in några rättigheter till Vikings och jag kunde tyvärr inte hitta vilka som köpt rättigheterna. Däremot har vi rättigheterna för till exempel The Walking Dead och Outsiders. Återkom gärna om du har några fler funderingar - ha det fint! " Så då är frågan vilka som har den.
Silicon Valley säsong fyra avklarad. Började väldigt starkt men dalade rätt rejält mot slutet, där sista avsnittet inte var speciellt bra enligt mig. Man tappar TJ Miller till nästa säsong och gissningsvis så tar det även slut efter den. Ger säsongen 7/10 i betyg. Också kollat klart nya GLOW på Netflix. Stadigt 80-tal med wrestling som genomgående tema. Härlig humor och bra cast. Lättsam samt kul att se Alison Brie i något nytt också. 7.5/10.
Sett klart Bloodline nu och tyvärr tappar serien något i sista säsongen samtidigt som de lämnar en del frågor obesvarade vilket man hade hoppats på få svar i och med den är avslutad nu. Överlag ger jag serien 8/10 i betyg.
Ozark säsong 1 http://www.imdb.com/title/tt5071412/ Grymt bra serie som är spännade rakt igenom! Måtte säsong 2 komma väldigt snart. Rekommenderar verkligen den här serien.
Kollade igenom säsong 1 av Silicon Valley. Efter det kom jag av mig totalt. Vet inte om det är något för mig. GLOW plöjde jag igenom på ett par dagar [emoji1] Tycker de ska ha en eloge då jag som aktivt kollar på Wrestling uppskattade alla små nickar till det och att det faktiskt verkar som att de läst på om branschen ordentligt istället för att bara slänga ihop något halvdant med inslag av humor.
Började se den nya serien NOBEL (norsk/svensk) hann se 3 avsnitt sen försvann den från Netflix!!!? Någon som vet varför?
Last chans U // Netflix Dokumentär för man följer ungdomar som spelar amerikansk fotboll och kämpar med skolan, fokus på fotbollen. Många av dom är transfers som får en andra chans, dvs. Många med stökig bakgrund. Första säsongen var väldigt bra!
Första säsongen av Mr Robot. Fantastiskt bra serie. Börjat på säsong två och man undrar helt klart vart det bär hän nu. Rekommenderas ifall ni som jag inte sett den ännu.