McMafia 7 1/2 av 10 tummar. Har en svaghet för ryska maffian filmer/serier sen jag såg Eastern Promises (som jag föll pladask för). Så även denna McMafia föll mig i smaken.
Altered Carbon avsnitt ett och två. Helt klart en bra serie så här långt. Väldigt mycket Blade Runner över den vilket är ett starkt plus enligt mig.
Bänkade hela Altered Carbon igår. Fi fan vad bra den är. Ångest x10 när avsnitt 10 rullade mot sitt slut. Bra Neuromancer vibbar genom hela serien. Edit: View: https://youtu.be/6ByMa_1vB2s
Black Mirror avsnitt 1-3, blir inte klok på denna serie efter dessa få avsnitt. Ny handling och karaktärer i varje avsnitt än så länge. Det blir kanske bättre men just nu är det ett stort "meh".
Det ska vara så [emoji23] Det är fristående avsnitt som till viss del utspelar i samma universum, en nära framtid till idag. Tanken med serien är att lämna dig med frågor om hur teknologi används och de moraliska och etiska frågor som vi som samhälle kan komma att brottas med. Ps. Sjukt bra serie! Men man kan lätt få lite ångest när man tittar på den.
Ah, så pass. Gillar då American Horror Story bättre då det iaf är nytt per säsong. Får ge den ett par avsnitt till ;-)[emoji106]
Manhunt: Unabomber 4/10 Seg som bara den. Hade kunnat avhandlas på hälften av avsnitten. End of the f**cking World 7/10 Gillar den, klart sevärd. Atypical 6/10 Helt okej, smårolig men med även med ett allvar. Gillar att de följer alla karaktärer i familjen utifrån huvudkaraktärens syndrom. Glow 5/10 Ingen höjdare, har sina toppar men de är få.